Intr-un magazin, sunt clienti multi si grabiti. Printre ei, si un inspector care verifica reclamatiile. Socant! La fiecare produs, gramajul a fost umflat cu pana la o suta de grame.

Iata cum se face furtul. “In momentul in care se bate bonul pe casa de marcat, gramajul initial care iti este prezentat nu mai este acelasi. Se mareste gramajul. Am fost inselate cu o suma de 12 lei”, explica Ifigenia Meica, comisar Bucuresti.

Daca inmultim suma cu cei 200-300 de clienti care trec zilnic pe aici, rezulta macar o mie de euro insusiti prin frauda.

Ne mutam in supermarket. Alegem 3 casolete de carne gata ambalata si vrem sa vedem daca a fost scazuta greutatea tavii, inainte de cantarire, asa cum spune legea. Concluzia e ca am cumparat plastic la pret de mici, cotlet si muschi de vita. Am pierdut intre 75 de bani si 1 leu si 50. Si aici, daca inmultim cu cateva mii de clienti, rezulta frauda de mii de euro.

Haideti sa vedem cum stam si in hypermarket. Cel mai inselator produs: pestele congelat. Este obligatoriu sa se informezi clientii ca, la anumite sortimente de peste congelat, pierderea de masa este de 20 la suta. La acest file de pangasius, pretul de 10 lei pe kilogram a fost calculat tinand cont de faptul ca, in final, vei putea gati doar 80% din el.

Datele arata ca, la nivel de tara, procentul de magazine care inseala ajunge la 45%, de cele mai multe ori cantarele fiind deregulate sau masluite.