Dintre acestia, 25,6% aloca intre 91 si 255 lei (21-50 euro) pentru cumparaturile online, 18% intre 226 si 450 lei (51-100 euro) si 16% intre 1 si 90 lei (1-20 euro).

Un procentaj important, de 23,3%, este inregistrat si in cazul persoanelor care aloca intre 451 si 1.300 lei (101-300 euro) pentru achizitii de pe internet.

La extrema cealalta, la fiecare 100 de cumparatori online din Romania exista unul care in ultimele 6 luni a achizitionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro.

De asemenea, numarul femeilor care au cumparat doar lucruri cu valoare redusa (pana in 20 de euro) de pe internet in ultima jumatate de an este aproape dublu fata de cel al barbatilor aflati in aceeasi situatie (21,7% femei versus 12,6% barbati).

Pe de alta parte, pe masura ce varsta creste, cumparatorii tind sa cumpere produse din ce in ce mai scumpe online. De exemplu, procentajul celor care au achizitionat in ultimele sase luni cel putin un produs mai scump de 100 euro este de 17% in randul tinerilor (18-24 ani) si creste la 41% pentru categoria 25-44 ani si la 58% pentru cei cu varsta intre 45 si 55 ani.

Educatia joaca un rol important in achizitia produselor cu valoare mare de pe internet. Astfel, produsul cel mai scump cumparat de persoanele cu educatie superioara este in medie de doua ori mai scump decat cel achizitionat de persoane cu educatie medie si aproape de trei ori mai scump decat cel achizitionat de persoanele cu educatie scazuta.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un esantion de 600 respondenti din panelul Daedalus Online si este reprezentativ pentru populatia utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani.