România a devenit membru al Uniunii Europene de la 1 ianuarie 2007.

Cele mai mari creşteri s-au înregistrat la "băuturi alcoolice şi ţigări", unde la nivelul UE între 2000 şi 2007 s-a înregistrat o creştere de 92,1%, în timp ce în România creşterea a fost de 726,5%, şi la "educaţie", creştere de 91,2% în UE comparativ cu o creştere de 297,3% în România, potrivit Agerpres.

În România, preţurile au crescut la toate bunurile şi serviciile în timp ce la nivelul UE, preţurile la "comunicaţii" au scăzut cu mai mult de 20% între 2000 şi 2007, iar preţurile la articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte au rămas aproape stabile.

Potrivit Eurostat, între 2000 şi 2007 România a avut cele mai mari creşteri de preţuri la aproape toate categoriile de bunuri şi servicii, începând cu alimente şi băuturi non-alcoolice, creştere de 185,6% în România faţă de o creştere medie de 43,3% în UE, continuând cu chirii, apă, gaze şi electricitate, creştere de 536,5% în România faţă de o creştere medie de 57,2% în UE, transport, creştere de 338,3% în România faţă de o creştere medie de 41,2% în UE, restaurante şi hoteluri, creştere de 328% în România faţă de o creştere medie de 56,1% în UE, haine şi încălţăminte, creştere de 144,1% în România faţă de o creştere de doar 0,8% în UE, şi comunicaţii, creştere de 135% în România în condiţiile în care în UE au scăzut cu 21,7%.

Singurul indicator la care România nu este în top la majorarea preţurilor sunt serviciile şi produsele medicale, unde Ungaria a fost lider în UE cu o creştere de 156,8%, faţă de o creştere medie de 40,8% la nivelul UE. În România preţurile la serviciile şi produsele medicale au înregistrat o creştere 116,2%, a şaptea creştere înregistrată de una din ţările membre.