"Anul trecut am deschis 4 magazine, dintre care unul la Kiev, unul la Galati si doua in Bucuresti. Anul acesta vrem sa deschidem 10 magazine, in Romania si in strainatate. Studiem piata din America. Inca ne gandim daca va fi franciza sau vom intra direct. Alegem cu atentie amplasamentele pentru magazinele noastre, investitia pentru o unitate fiind in medie de 150.000 euro, daca includem si stocurile de marfa. Cel mai mare buget l-am avut pentru un magazin Denis din Kiev, in care am investit 250.000 euro", a declarat, luni, Ana Cornea, manager si actionar al companiei, scrie Mediafax.

In prezent, Denis opereaza 35 magazine sub trei branduri, Denis - unde o pereche de pantofi costa in medie 150-200 de euro, Why Denis - cu preturi medii de 300-400 lei si All Shoes - 260-350 lei. Dintre acestea trei sunt situate in centre comerciale din Kiev (Ucraina), doua sub brandul premium Denis si unul Why Denis, si alte 32 sub marcile Why Denis si All Shoes in tara.

"Cele mai bune magazine ale noastre sunt cele din Kiev, Baneasa si Afi Cotroceni. Cu magazinele Denis suntem prezenti doar la Kiev, dar am vrea sa deschidem si in Romania, chiar aici in Baneasa", a aratat Ana Cornea.

De altfel, in magazinele Denis din Kiev s-a vandut si cel mai scump produs al producatorului: o pereche de cizme de 2.000 de euro. Compania a vandut 30 de astfel de cizme.

In urmatorii 5 ani, Denis vrea sa ajunga la o retea de 100 de magazine si are in vedere intrarea pe pietele din Franta, Italia si Marea Britanie.

In ceea ce priveste afacerile, anul trecut compania a inregistrat 9 milioane euro, in crestere cu 15% comparativ cu 2012, si vizeaza un avans similar si pentru acest an. Marja de profit a companiei este de 10% din cifra de afaceri.

"Vrem sa crestem cu 10-15%, dar vom sti mai bine dupa evolutia din primul trimestru. (...) Lunile cu cele mai mari vanzari sunt martie, august si noiembrie-decembrie. Nu simtim o crestere speciala in perioada reducerilor", a mai spus managerul Denis.

Business-ul Denis isi are originile inainte de 1990 intr-un atelier mic de incaltaminte al Cooperativei, care dupa anii '90 a fost transformat de familia Cornea intr-o fabrica construita de la zero. Initial, produsele erau distribuite catre diverse magazine, dar din anul 2000, odata cu deschiderea primului magazin propriu, producatorul livreaza doar prin propria retea.

In prezent, Denis are 420 de angajati, din care 300 doar in fabrica.

"Investim foarte mult in creatie si tehnologie. Vorbim de aproximativ 15% din cifra de afaceri. Colaboram cu designerul italian Davide Vaccari de mai bine de 5 ani. Si materia prima o importam tot din Italia. Zilnic producem 600-800 de perechi de pantofi si peste 60% din productie sunt pantofi de dama", a mai spus Ana Cornea.

Anul trecut, bugetul de investitii al companiei s-a ridicat la 5 milioane de euro, directionati atat pentru productie, cat si spre retail.