"Scaderea puterii de consum a populatiei din ultimii ani si faptul ca s-au construit putine locuinte au facut ca activitatea firmelor de bricolaj sa fie una slaba. Din acest motiv, retailerul Obi se pregateste sa se retraga in acest an de pe piata romaneasca", au afirmat sursele citate.
 
Contactati de Mediafax, reprezentantii Obi afirma ca "pentru moment" nu s-a pus problema retragerii companiei din Romania.
 
Plecarea Obi din Romania ar reprezenta o noua miscare pe piata locala de bricolaj dupa ce, in aprilie 2013, britanicii de la Kingfisher au achizitionat cele 15 magazine ale Bricostore Romania de la grupul francez Bresson, iar in luna februarie a acestui an grupul german Praktiker a anuntat vanzarea operatiunilor din Romania, unde detinea 27 de magazine, catre firma Search Chemicals, detinuta de omul de afaceri turc Omer Susli.
 
Obi a deschis primul magazin din Romania in 2008, la Oradea, extinzandu-se in urmatorii doi ani cu inca sase unitati, in Bucuresti (2), Arad, Pitesti, Ploiesti si Sibiu.
 
Afacerile Obi Romania au crescut constant in intervalul 2008 - 2012, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, de la 18,5 milioane lei, la 182,2 milioane lei. Pe de alta, compania a inregistrat in aceasta perioada pierderi totale de peste 270 de milioane de lei, cele mai ridicate fiind consemnate in 2010, cand rezultatul negativ a totalizat 77,1 milioane lei.
 
De altfel, grupul german a decis in luna septembrie a anului trecut reducerea capitalului social al Obi Romania cu suma de 126 milioane lei, pana la 81,3 milioane lei, prin incorporarea pierderilor. La sfarsitul anului 2012, compania avea un numar mediu de 636 angajati si pierderi de peste 56 de milioane de lei.
 
Alti jucatori prezenti pe aceasta piata sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage si Leroy Merlin.
 
Obi detine la nivel mondial peste 530 de magazine, dintre care mai mult de 330 in Germania si peste 200 in 13 tari din centrul si estul Europei. Compania este prezenta in Italia, Ungaria, Rusia, Austria, Cehia, Polonia, Slovenia, Elvetia, Bosnia, Croatia si Ucraina. Magazinele Obi, in care lucreaza peste 38.000 de persoane, genereaza vanzari anuale de peste 5 miliarde de euro.