Conform studiului, Romania detine aproximativ 60% din rezervele de apa ale Europei, dar exploateaza doar 20% dintre acestea. In ceea ce priveste volumul, piata de apa imbuteliata din Romania atinge circa 11,3 milioane de hectolitri, adica aproximativ 0,16 litri pe zi de persoana, potrivit Mediafax.

"Potentialul de consum al pietei in ceea ce priveste apa imbuteliata este asadar departe de a fi atins, consumul potential putand sa ajunga undeva la peste 35 de milioane de hectolitri pe an. Cu toate acestea, cresterea estimata a consumului este una moderata, de aproximativ 5% pe an. In ceea ce priveste preferintele, romanii consuma in principal marci de apa minerala naturala si/sau apa de masa romanesti, peste 60% dintre consumatori sunt femei, peste 80% dintre consumatori consuma apa plata si/sau carbogazificata ca atare si numai 17% dintre acestia combina apa carbogazificata cu bauturi alcoolice", se arata intr-un comunicat al Rio Bucovina.

In regiune se bea cea mai multe apa plata

Dupa zonele istorice, Capitala este cel mai mare consumator de apa plata, peste 60% din locuitorii Bucurestiului consumand zilnic acest produs.

Pe regiuni, cel mai mult se consuma apa plata in sudul Romaniei si in Dobrogea, pe locul doi sitandu-se Moldova, urmata de Transilvania si Banat. Consumul de apa imbuteliata in zonele rurale este limitat de existenta unei surse de apa alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fantina, aflate in apropierea gospodariei.

Pe primul loc, din punct de vedere al cantitatii cumparate raman ambalajele tip pet, cu precadere cele la doi litri, urmate la foarte mica distanta de cele la cinci litri.

Proportia de consum apa plata/carbogazificata (minerala naturala sau de masa) a crescut in favoarea consumului de apa plata. Dupa ultimele date, consumul de apa plata acopera 56% din piata. "Datele venite din piata arata ca, incepand cu 2009-2010, consumul de apa plata a avut un trend ascendent, in defavoarea celui de apa carbogazificata, atat datorita cresterii folosirii apei plate in pregatirea laptelui sugarului de catre mame, dar si datorita cresterii preocuparii populatiei pentru o viata sanatoasa", spune Camelia Hoinarescu, director de marketing la Rio Bucovina.

Cu o cifra de afaceri pe 2010 de 85 milioane lei (aproximativ 20 de milioane de euro) si o cifra de afaceri previzionata pentru anul fiscal curent de 110 milioane lei (26 milioane euro), Rio Bucovina activeaza atat domeniul imbutelierii si productiei de apa minerala naturala si bauturi racoritoare, cat si in domeniul distributiei de produse alimentare si nonalimentare din Romania.

Piata de ape minerale din Romania este estimata la 1,3 miliarde de lei (aproximativ 300 milioane de euro), iar printre principalii producatori se numara, alaturi de Rio Bucovina, Romaqua, Coca-Cola si European Drinks.

Firma Rio Bucovina, infiintata in anul 2006, este detinuta integral de cetateanul sirian Ahmad Khatab.

Citeste si

Primul pas in "noua era" greceasca: guvernul de la Atena va nationaliza o parte din banci

Record istoric de vizitatori la Antipa, muzeul de 13 milioane de euro. TUR VIDEO