In categoria bunurilor de folosinta indelungata intra produse precum aspiratoare, frigidere, masini de spalat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante si aparate foto.

Potrivit studiului, in primul trimestru din acest an piata de electrocasnice mici a ajuns la 45 milioane euro, in crestere cu 17,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aparatele pentru prepararea bauturilor calde si friteuzele au avut cele mai mari cresteri.

O alta crestere importanta a fost inregistrata in domeniul electronicelor. In primul trimestru, piata de electronicelor a ajuns la 92 milioane euro, in crestere cu 12,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Piata de televizoare a inregistrat o crestere usoara, in conditiile mentinerii constante a pretului mediu si a evolutiei segmentelor cu rezolutii superioare.

In cazul electrocasnicelor mari, piata a ajuns in primele trei luni din 2017 la o valoare de 110 milioane euro, in crestere cu 7,9% fata de primul trimestru din 2016, reiese din datete GfK.

Piata telecom a crescut in valoare cu 5,2% in primul trimestru din acest an, la 204 milioane euro.

Vanzarile de smartphone-uri 4G au continuat sa creasca cu doua cifre, iar vanzarile pe segmentul de casti cu bluetooth aproape s-au dublat, in timp ce vanzarile de bratari fitness au avut o crestere mai accelerata comparativ cu cele de smartwatch-uri.

Si piata foto a inregistrat in primul trimestru din 2017 o crestere de 5,1%, ajungand la 5 milioane euro.

In schimb, vanzarile de produse IT si dispozitive de printare au inregistrat scaderi. Astfel, sectorul IT a scazut cu 3,5% in primul trimestru, la 93 milioane euro.

Cererea pentru tablete a inregistrat cea mai puternica scadere la nivel de sector.

Piata dispozitivelor de printare a scazut in primul trimestru cu 16,6%, determinata atat de scaderea multifunctionalelor, cat si a imprimantelor.