Cele mai mari cresteri de vanzari au fost pentru sistemele IT care au avansat cu peste 27 la suta.

Desktopurile si monitoarele au fost vedetele acestui inceput de an, devansand pentru prima data cererea de laptop-uri. Foarte bine s-au vandut si aparatele foto si electrocasnicele mici.

Si tinerii au pus umarul la revenirea consumului de electrocasnice: vanzarile de smartphone-uri au crescut cu aproape 8 la suta. Studiul arata ca in prima jumatatate a acestui an romanii au lasat peste 600 de milioane de euro in magazinele de electrocasnice, peste 63 de milioane de euro mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Noile tehnologii ii pun pe romani sa faca sacrificii, doar sa aiba ultimele gadgeturi. Cei mai multi nu vin cu banii jos, asa ca fara rate nu se poate.

Daca inainte service-urile erau la mare cautare, acum, cu atatea oferte si produse care mai de care mai atragatoare, nimeni nu mai sta sa-si repare produsele defecte.

Nimic nu se vinde insa daca nu e la promotie. Cresterea vanzarilor este sustinuta si de extinderea sistemului de rate fara dobanda pe care tot mai multe magazine il promoveaza.

De exemplu un frigider care costa 1.200 de lei se poate achita in 12 rate lunare a 100 de lei fara niciun cost suplimentar.