Chiar daca in perioada februarie-decembrie 2011 a scazut procentul celor care declara ca sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, de la 53,2% in februarie 2011 la 42,8% in decembrie, studiul arata ca la nivel perceptiv criza este prezenta in continuare in vietile romanilor, se arata intr-un comunicat al Mednet.

Efectele crizei asupra familiilor respondentilor se refera la cresterea preturilor (59%), reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,9%), pierderea locului de munca (18,6%), cresterea ratelor la credite din cauza devalorizarii leului (15%) si pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).

De asemenea, criza economica are in continuare impact asupra comportamentului de consum al romanilor. In acest context, studiul arata ca desi bazinul celor care nu si-au modificat comportamentul de consum este relativ stabil de la un an la altul (22,5% in 2011 fata de 22,8% in 2010) 72,2% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, 10% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate, iar 15,9% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 - 12 decembrie 2011.