Potrivit sursei citate, in perioada ianuarie - martie, valoarea bunurilor de larg consum a crescut cu 0,4%, "in contextul unei deflatii alimentare de 6%, ceea ce se traduce intr-o crestere de 3,5% in volum pentru cumparaturile pentru acasa".

"Romanii continua sa faca uptrading, adica sa achizitioneze marci si categorii de produse mai scumpe. Categorii (...) precum pestele si fructele de mare, specialitatile de branza sau cidrul sunt cele mai dinamice, oferind oportunitati brandurilor si retailerilor sa inoveze si sa creeze experiente unice pentru consumatori. Cresterile din aceste categorii, precum si din altele, cum ar fi lactatele, snacks-urile sarate, apa, bauturile racoritoare si cele spirtoase sau vinul si cele de ingrijire personala, vorbesc foarte clar despre nevoile consumatorilor de diversificare si de incercare a unor produse nou intrate in consum", arata studiul citat.

Datele GfK arata, totodata, ca, in marja cresterii cu 60% a cotei de piata pentru retailul modern, hypermarketurile inregistreaza cea mai mare rata de crestere dintre toate canalele, respectiv mai bine de un punct procentual, pana la 29% cota de piata. Acest lucru se datoreaza, spun specialistii, majorarii valorii cosului de cumparaturi.

De asemenea, in afara de cosuri mai mari de cumparaturi pentru fiecare vizita, supermarketurile sunt vizitate de mai multe gospodarii si ajung la 17% cota de piata.

Rezultatele cercetarii provin din studiul GfK Consumer Panel Services care monitorizeaza consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, in 3.000 de gospodarii.