Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, si a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt familiarizati cu acest eveniment de shopping si asteapta sa vada ofertele. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de persoane (72% din totalul consumatorilor) au "vanat" reducerile de Black Friday.

Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.

"Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG. Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite", a declarat Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de dezvoltare eMAG, potrivit Mediafax.

Pentru a face fata traficului ridicat, compania a investit in ultimele luni peste 200.000 euro in infrastructura IT si a modificat procedura de comanda pentru produsele din promotiile de black friday. Astfel, toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasa.

Conceptul Black Friday, preluat de pe piata americana, marcheaza intrarea in sezonul de cumparaturi de iarna prin acordarea de reduceri semnificative de preturi, pentru o zi. Printre companiile din Romania care au anuntat reduceri pentru vineri se numara Orange, eMAG si Altex. Conceptul a fost preluat si de cateva firme din domeniile turism si imobiliare.