Luni, Sainsbury a confirmat că va plăti 7,3 miliarde de lire sterline (8,2 miliarde euro) pentru a cumpăra Asda, subsidiara britanică a Walmart.

Tranzacţia va duce la crearea celui mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie, depăşind liderul pieţei, Tesco.

Pentru Mike Coupe, care a preluat în urmă cu patru ani funcţia de director general al Sainsbury, este cea mai dură şi mai riscantă decizie luată până acum, după ce toţi cei patru mari retaileri britanici, inclusiv lanţul Morrisons, au pierdut din cota lor de piaţă în urma intrării în Marea Britanie a lanţurilor germane de discount Aldi şi Lidl, dar şi pe fondul majorării cererii pentru cumpărături online şi a succesului Amazon.

Walmart, cel mai mare retailer mondial, va deţine 42% din entitatea combinată. Asda, pe care Walmart a achiziţionat-o în 1999 pentru 6,7 miliarde de lire sterline, este una dintre subsidiarele cel mai puţin performante ale gigantului american.

Grupul format în urma fuziunii dintre Sainsbury şi Asda va depăşi Tesco, cu o cotă de piaţă combinată de 32%, în timp ce cota de piaţă a Tesco este de 28%, conform celor mai recente date publicate de compania de cercetare Kantar Worldpanel.

Combinarea Sainsbury, a cărei capitalizare bursieră se ridică la 5,9 miliarde de lire sterline (8,1 miliarde de dolari) cu Asda va crea un gigant care va avea 2.800 de magazine, aproape 350.000 de angajaţi şi vânzări de 50 miliarde de lire sterline. În prezent, Sainsbury este al doilea mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie, urmat de Asda.

Coupe, care anterior a lucrat la Asda şi la alţi retaileri britanici, încearcă să redreseze Sainsbury, afectată de concurenţa online care a dus la dispariţia unor firme de renume, cum ar fi BHS, Maplin şi Toys "R".

Tranzacţia va duce la reduceri de costuri de cel puţin 500 de milioane de lire sterline, ceea ce va permite reducerea cu aproximativ 10% a preţurilor pentru multe produse, a anunţat Sainsbury.

În lupta cu retailerul online Amazon, și retailerul francez Carrefour a anunțat, săptămâna trecută, o alianţă pe cinci ani cu lanţul de magazine Systeme-U prin care va deveni cel mai mare cumpărător de pe piaţa internă extrem de competitivă. Este cea mai recentă alianţă din industria supermarketurilor din Franţa, afectată de intrarea gigantului american Amazon, în 2017.