"În momentul acesta putem vedea că sunt categorii care şi-au păstrat trendul semnificativ de creştere şi sunt categorii care rămân la un nivel scăzut. Dacă la începutul anului, perspectiva era de a avea o prognoză destul de pesimistă, adică fără acelaşi ritm de creştere pe care l-am avut în anii trecuţi, pe măsură ce ne-am mutat în al doilea trimestru s-a putut observa că există creştere, mai ales pe categorii de produse necesare în această perioadă, cu vârf de cerere către produse sanitare, măşti, dezinfectanţi. S-a creat o piaţă care înainte era foarte, foarte jos. Dacă ne uităm pe produsele necesare pentru munca de acasă, învăţatul de acasă, sunt categorii de produse care au crescut foarte mult. Dacă ne uităm la auto, observăm un impact negativ. Produsele care erau pe un trend de creştere semnificativ au fost afectate puternic în martie - aprilie. Per total, faţă de estimarea iniţială, ne ducem pe un trend crescător, de un 30% faţă de anul trecut, în contextul în care mulţi retaileri care aveau operaţiuni doar offline s-au mutat spre online pentru a putea acoperi şi a-şi desfăşura activitatea în continuare, mai ales în lunile aprilie şi ulterior", a spus Chiş, citat de Agerpres.

Reprezentantul ARMO este de părere că România are mult potenţial pentru digitalizarea accelerată a afacerilor, însă lucrurile trebuie să se întâmple cât mai repede, în caz contrar "e posibil ca să treacă şi toamna şi al doilea val până când vom putea să luăm nişte măsuri concrete".

"În acest moment, lucrurile s-au mai aşezat. În acelaşi timp, este de urmărit şi ce se va întâmpla şi pe finalul anului, pentru că, în septembrie - octombrie, ar trebui să crească semnificativ volumele de vânzări. Vom monitoriza cu atenţie, pentru că există incertitudine. Pe de o parte, nu ştim în ce măsură vor exista o serie de restricţii, nu ştim cum va evolua rata de răspândire (a virusului COVID-19, n.r.) şi măsurile de protecţie luate de autorităţi, lucruri care vor impacta direct mediul economic. E de urmărit ce se întâmplă şi în alte state. Dacă ne uităm, de exemplu, la Statele Unite, o serie de industrii continuă activitatea în mod normal şi sunt vârfuri, cum ar fi construcţiile. La noi lucrurile s-au plafonat în multe direcţii. Evident, există mult potenţial pentru digitalizarea accelerată a business-urilor care îşi desfăşoară activitatea doar offline şi ca urmare se pot orienta mai mult către online, în măsura în care vor avea acces şi la finanţări. Este important ca lucrurile să se întâmple cât mai repede, pentru că dacă urmăm un proces la fel cum a fost până acum e posibil ca să treacă şi toamna şi al doilea val până când vom putea să luăm nişte măsuri concrete", a precizat Florinel Chiş.

Stadiul şi evoluţia pieţei de retail din România în perioada pandemiei de COVID-19 sunt temele dezbătute în cadrul unei videoconferinţe de specialitate.