Cea de-a doua editie a Next Season, targ de incaltaminte si marochinarie exclusiv pentru contractari, desfasurata in perioada 25-27 martie la Hotelul Rin Grand Hotel din Capitala a pus fata in fata producatorii si comerciantii. Un alt scop al acestui targ a fost cel de promovare a tinerelor talente in materie de design.

"Vrem sa ii ajutam pe tinerii nostri creatori pentru ca merita intr-adevar acest lucru. Sunt modele frumoase, in tendinte si pana la urma sunt atat de multe cazurile in care copii talentati termina facultati de profil si stau cu mainile legate pentru ca creatiile lor nu ajung in magazine din pricina ca nimeni nu-i sprijina" a explicat pentru incont.ro in prima zi a targului, Angela Vasiliu, proprietara bandului de incaltaminte Papucei si presedintele Asociatiei de incaltaminte si Marochinarie Sfera Factor, la initiativa careia o avut loc acest targ.

In ultima zi de targ insa, situatia nu arata prea promitatoare pentru tinerii designeri, dar nici pentru producatori.

"A mers foarte prost. Au fost cativa comercianti mai micuti, insa au spus ca preturile li se par prea mari. Pantofii costa intre 50 si 75 de euro, iar cele mai scumpe cizme ajung la 115 euro. Suntem doar de doua luni de pe piata si este adevarat ca venirea la acest Targ ne-a ajutat sa ne facem noi contacte. Din punct de vedere al comerciantilor nu prea am ce sa spun ", a explicat pentru incont.ro Alina Oltean, reprezentant al brandului Osvaldo Marini.

Au fost totusi si producatori multumiti de negocieri. Cu toate acestea ... nicio veste buna pentru tinerii designeri.

"Am primit cateva comenzi pentrru sezonul toamna-iarna. Suntem multumiti de cum au mers lucrurile si putem spune chiar ca a meritat efortul de a participa la targ", a spus Cornel Iosub, reprezentant al companiei Denis.

Acesta a adaugat faptul ca "dintre comerciantii veniti, nimeni nu a intrebat nimic contret vizavi de colectiile designerilor. Le-au vazut, le-au studiat, dar au spus ca se preteaza mai mult de " haute-couture " si ca modelele sunt prea extravagante pentru ce vand ei in magazine ".

"Foarte putini comercianti au venit. Il Passo, Otter si Real am vazut. Iar dintre ceilalti, unii spus ca preturile noastre sunt prea mari si ca la aceste preturi importa din Italia. Daca pretul de 170-180 de lei perechea de pantofi este prea mare pentru ei, atunci sa importe linistiti de unde vor. O sa ajungem sa purtam toti numai chinezisme din imitatii de materiale, nu pantofi de piele", a declarat pentru incont.ro Anca Manta, directorul de marketing al firmei de incaltaminte Medimpact.

Printre noile nume ale designeului de incaltaminte s-au numarat: Osvaldo Martini, Alpina, Mihaela Glavan, Lacramioara Atudorei, Papucei sau Diana Flore.

Din partea producatorilor au venit: Italpel Grup, Denis, Tris Company, YvY Bags, Raffaello Shoes, Clujana, Medimpact, Class Shoes sau Bertocouri.