Brandurile de bere situate pe seg­men­tul mainstream (de mijloc) de pret au ramas cele mai vandute in Romania anul trecut. Astfel, Timisoreana, Goldean Brau, Bergenbier, Albacher si Skol si-au disputat o industrie in care s-au vandut anul trecut 18,2 milioane de hectolitri de bere, res­pectiv un consum de 89 de litri/capita.

Datele publice privind topul celor mai vandute marci de bere din Romania sunt extrem de putine in ultima vreme, iar cota de piata este un secret bine pastrat de jucatori. Potrivit calculelor ZF, in pre­zent trei branduri de bere inregistreaza vanzari mai mari de 100 de milioane de euro (Timisoreana, Bu­cegi si Ciucas), respectiv au o cota de piata in volum de peste 10%.

La varful clasamentului, Timisoreana isi mentine pozitia de lider de mai multi ani, dupa cum arata studiile de piata existente la acea data. Spre exemplu, in perioada ianuarie - iunie 2011 bran­dul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vandut in consumul casnic (retail in valoare), conform datelor GfK Romania.