Potrivit firmei de cercetare, cei mai puternici retaileri din Romania erau in prima jumatate a acestui an Kaufland, Carrefour si Lidl, top identic cu cel din 2012.

"Pana in septembrie 2014, ne asteptam la o schimbare a topului ca urmare a preluarii magazinelor Real de catre Grupul Metro si remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimam ca la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lant de hipermarketuri din Romania", a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail director al GfK Romania.

Potrivit sursei citate, din rezultatele cumulate ale Auchan si Real, obtinute in prima jumatate a anului 2013, acestia acopera 7% din valoarea totala a bunurilor de larg consum consumate in interiorul casei si putin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor in hipermarket, avand o baza de cumparatori de aproximativ 40% din gospodariile din Romania.

Retailului modern l-a depasit pentru prima data in acest an pe cel traditonal, ajungand la 53% din valoarea totala a produselor de larg consum, iar hipermarketul este canalul cu cea mai mare crestere, cu 3 puncte procentuale fata de anul anterior, atingand o cota de 28%.

"Observam un fenomen accentuat de duplicare a cumparatorilor - 9 din 10 romani isi fac cumparaturile atat din comertul modern, cat si din cel traditional", a aratat Raluca Raschip.

Activitatile retailerilor s-au intensificat in ultima perioada atat din punct de vedere al numarului de magazine deschise, cat si in privinta activitatilor de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri in magazine sau alte activitati promotionale, noteaza GfK.

In acest an, marile retele au deschis 270 de magazine, majoritatea de proximitate si supermarketuri, si s-au extins pe online. Valoarea pietei de retail se situa anul trecut la 17,2 miliarde euro.