Vizita in acest magazin din Berlin este o experienta in sine. Cladirea pare mai degraba o catedrala, datorita tavanului inalt, iar hainele sunt asezate in rafturile unei vechi biblioteci ce a fost adusa dintr-un palat vienez. Lux este si in cabinele de proba, luminate nu de obisnuitele spoturi, ci de candelabre de cristal.

"La etaj avem o camera speciala cu bar, unde clientii nostri pot bea un pahar de sampanie, se pot relaxa, stau confortabil. Pot sta acolo cat vor, si cateva ore", a declarat Karl-Heinz Müller, proprietarul magazinului.

Constient ca n-are cum sa concureze cu magazinele online, comode si cu o multime de facilitati, de la transport gratuit la reduceri, patronul acestui magazin a incercat altceva. Spera ca daca le ofera o experienta diferita clientilor, ei vor reveni.

"Tendinta de a cumpara online este cea mai mare provocare a comerciantului de maine. E treaba fiecaruia sa reziste pe piata",  a declarat Kai Falk, Asociatia comerciantilor HDE.

Un alt patron s-a gandit ca, daca asaza niste barbati semi-dezbracati la intrare, le va convinge pe doamne sa arunce un ochi si spre marfuri. Studiile arata ca, daca atmosfera este placuta, oamenii au tendinta sa cheltuiasca mai mult. Iar vanzatorii au prins imediat ideea.

Tot in Berlin, un magazin cu totul atipic vinde nu doar mancare, ci si retete. Clientul isi alege un meniu, are ingredientele pe masa si reteta pe o tabla, iar la plecare primeste cadou o sticla de vin. "Vin la noi si gasesc inspiratie, au idei pentru urmatoarea masa. In plus, au toate ingredientele intr-un loc, nu le ramane nimic, deci nu e nimic de aruncat pentru ca toate portiile sunt calculate",  a explicat Dorothée Karsch, fondatoarea Kochhaus.

Si cum banii parintilor se duc deseori pentru placerile celor mici, copiii au si ei parte de experiente inedite. La un magazin de jucarii din Münster poti incerca absolut orice intr-o hala speciala, construita pentru curiozitatea prichindeilor.  Evident, unii "clienti" nu vor sa mai plece.