"Reticenta consumatorilor s-a mentinut in majoritatea statelor din Europa de Est si de Sud-Est, ca urmare a conditiilor economice in continuare dificile. Aceasta situatie a afectat in principal tari precum Grecia, Romania si Polonia, care traditional au o contributie substantiala la vanzarile consolidate", se arata in raport.

In trimestrul al doilea, vanzarile Praktiker in Romania au coborat cu 9,4%, la 38,9 milioane de euro. In termeni comparabili, scaderea a fost de 9,6%.

"Conditiile economice s-au mentinut dificile, mai ales pentru tarile cheie pentru Praktiker Grecia, Polonia si Romania", noteaza Praktiker, referitor la trimestrul al doilea.

Numarul de magazine al retailerului in Romania a stagnat la 27.

La nivel de grup, vanzarile nete au coborat cu 4,5% in primul semestru, la 1,55 miliarde de euro, in timp ce in trimestrul al doilea au scazut cu 7,3%, la 887 milioane de euro, ca urmare a vremii nefavorabile din aprilie si a continuarii problemelor macroeconomice pe piete internationale importante pentru Praktiker.