Vizitatorii mulțumiți de un domeniu atrag mai mulți vizitatori prin recomandările lor, precum și un număr de clienți în continuă creștere. O asemenea situație este visul oricărui întreprinzător – dar cum faci să ajungi la împlinirea dezideratului?
 
Există strategii variate și posibilități concrete de a atrage mai mult trafic. Esențial este ca aceste acțiuni să aibă drept element central satisfacerea dorințelor clientului, iar strategia urmărită să fie fundamentată pe obiective realiste și graduale. Iată sfaturile noastre pentru a atrage atenția cât mai multor vizitatori ai domeniului tău online:
 
1. Unul dintre cele mai importante elemente este încrederea pe care website-ul o furnizeaza potențialilor vizitatori, de aceea este fundamental să urmezi procedura de obținere sau, după caz, de reînnoire certificat SSL. Acest certificat digital este folosit pentru securizarea schimbului de informații între browser-ul vizitatorului și website prin criptare, decriptarea putând fi efectuată doar de către serverul căruia îi sunt adresate informațiile sau solicitările. Certificatele SSL și serviciile de web hosting în România sunt furnizate de către prestatori de specialitate, atestați oficial în baza capacităților tehnice și profesionale.
 
2. Îmbunătățește performanța site-ului, deoarece viteza de accesare a paginilor este un element critic de rezolvat dacă vrei cu adevărat calitate și aprecierea vizitatorilor. Este de notorietate că aceasta este un factor de influențare a ranking-ului în motoarele de căutare, deci e absolut necesar să investești în optimizarea website-ului. Ține minte să urmărești să ai și o găzduire de calitate, conformă cu nevoia de resurse!
 
3. Optimizează website-ul pentru accesul de pe dispozitive mobile. Zilele în care accesul se făcea aproape exclusiv de pe desktop sunt de mult apuse, în prezent marea majoritate a internauților navighează îndeosebi pe dispozitive mobile. Apropo, acum ce aparat folosești pentru a citi?
 
4. Alege să faci campanii publicitare – pe platformele social media, de exemplu, bannerele publicitare au drept țintă creșterea traficului, dar și creșterea conversiei. Aceasta implică acțiunea întreprinsă de un vizitator și considerată profitabilă pentru afacere, fiind încurajată prin mesaje call to action, de a accesa imediat domeniul promovat de banner.
 
5. Completează website-ul cu o secțiune blog – este locul în care pot fi publicate articole originale despre produsele și serviciile oferite, interviuri cu lideri în industrie, articole scrise de invitați etc. Toate acestea arată dorința de a te prezenta într-o manieră profesionistă, precum și interesul de a menține vizitatorii informați.
 
6. Menține legătura cu oamenii care îți caută domeniul – întreține-ți comunitatea de urmăritori printr-o implicare serioasă pe platformele de social media, în care să fie prezentate evenimentele din viața afacerii. Construirea unei comunități în jurul site-ului sporește notorietatea și este o excelentă sursă de creștere a traficului, prin recomandări și redistribuiri pe platformele de socializare electronică. De asemenea, o prezență activă în secțiunea de comentarii va întări și mai mult apartenența membrilor comunității la website.
 
7. Folosește publicitatea prin mesaje email – se numește email marketing și este o altă opțiune pe care ți-o recomandăm. Atenție, însă! Acest instrument nu trebuie să fie folosit abuziv, pentru a nu cădea în zona spam-ului – nu este necesar să trimiți email de informare pentru fiecare schimbare de serviciu sau de produs, ci doar despre acelea pe care intenționezi să le promovezi.
 
8. Utilizează instrumentul Google Analytics care furnizează date relevante legate de popularitatea fiecărei pagini sau despre profilul demografic al vizitatorilor – acestea sunt absolut necesare în orice demers de promovare a website-ului sau de creare de conținut. Încorporează materiale media diversificate: audio,  video, foto, text de calitate.
 
9. Cercetează datele analitice ale altor website-uri similare, furnizate de servicii specializate, precum BuzzSumo – sunt sugestive în ceea ce privește subiectele care trezesc interesul vizitatorilor sau performanța în social media.
 
10. Participă la târguri, expoziții, conferințe organizate de industria de profil – pentru a socializa, a schimba idei și informații, pentru a-ți promova inclusiv website-ul. Chiar dacă poate părea o țintă îndrăzneață, un discurs decent în fața unei audiențe interesate de domeniul tău de activitate poate aduce mai multă notorietate website-ului decât o campanie publicitară.
 
Aceste sugestii se adresează îndeosebi celor care nu doresc neapărat o investiție în cumpărarea masivă de publicitate pe rețelele de socializare, ci o creștere naturală a traficului, consecință directă a unor acțiuni bine structurate de construire, găzduire și promovare a unui site de calitate. În definitiv, oricare ar fi campania în social media, calitatea domeniul tău online și a produselor/serviciilor propuse vor menține trează atenția clienților fideli și vor atrage, prin ei, alți utilizatori dornici să intre în contact cu profesioniști.