Chiar dacă ai un business mic, de familie, digitalizarea va conduce afacerea ta către o nouă etapă de dezvoltare. Potrivit unui studiu realizat de către cei de la Deloitte, adoptarea unei strategii digitale conectează antreprenorii cu publicul țintă. Așadar, beneficiile transformării informațiilor din forma analogică în forma digitală sunt lesne de dedus.

Iată în continuare care sunt cei 4 primi pași pe care deținătorii de afaceri ai vremurilor actuale trebuie să-i urmeze pentru a ține pasul cu trendul epocii digitale:

În era în care ne aflăm, mediul online a devenit un mod de viață pentru mulți dintre noi. Cu ajutorul Internetului ne informăm, ne distrăm și ne relaxăm, lucrăm și ne facem cumpărăturile. Practic, Internetul a devenit cea mai accesibilă resursă pe care o avem la dispoziție în aceste vremuri. Amploarea pe care a cunoscut-o în ultimii ani mediul virtual face ca mutarea afacerii online să fie o necesitate și nu un moft - o afirmație care se transformă în certitudine pentru mai toți business ownerii momentului. De aceea, primul pas pe care îl ai de făcut pentru digitalizarea businessului propriu este să creezi un site web optimizat, lucru care este posibil cu ajutorul firmelor specializate care oferă servicii optimizare site (SEO). Opțional, poți opta și pentru promovarea plătită în motoarele de căutare, pentru un plus de vizibilitate (Google Ads).

Optează pentru un software personalizat care să eficientizeze afacerea

Aplicațiile ERP (Enterprise Resource Planning) sunt tot mai populare printre proprietarii de companii de pe Internet. Acestea pot fi utilizate pentru absolut orice domeniu de activitate, de la prestări de servicii, până la activitățile specifice nișelor de producție, comerț, import și export, iar lista poate continua. Ceea ce face, practic un software personalizat este să îmbunătățească semnificativ activitatea și procesele care au loc în cadrul firmei, eficientizându-le și organizându-le conform cu specificul afacerii. În plus, cu ajutorul unei astfel de aplicații, anumite task-uri pot fi automatizate, în timp ce altele, redundante și nejustificate, eliminate.

Trimite clienților actuali și potențiali newslettere

Newsletterul este una dintre soluțiile la îndemână la care proprietarii de afaceri din mediul online pot apela pentru a fi în legătură directă cu clienții lor. Acesta reprezintă un instrument eficient de fidelizare a consumatorilor și, totodată o metodă elegantă și sigură de a le transmite acestora informații importante despre oferta ta de produse și servicii. În plus, prin intermediul unui newsletter ai posibilitatea de a crea promoții personalizate pentru abonați, cum ar fi discount-uri la prima comandă. Totodată, îi poți direcționa pe utilizatori către anumite landing page-uri, lucru care sporesc șansele de a obține o conversie.

Profită de avantajele oferite de rețelele sociale

Facebook și Instagram s-au dezvoltat în adevărate ”piețe de desfacere” pentru diverse firme care își prezintă și își vând, prin intermediul lor, produsele și serviciile. Fiind o componentă de bază a digitalizării oricărei afaceri, prezența business-ului tău pe rețelele sociale este absolut necesară. Cu ajutorul acestor platforme te poți conecta mai ușor cu potențialii consumatori interesați de activitatea companiei tale, iar astfel rețele precum Facebook și Instagram (dar nu numai) te pot ajuta să-ți rotunjești considerabil încasările.

În 2021, pilonii digitalizării unei afaceri mizează pe optimizarea proceselor interne de la nivelul companiilor și pe atragerea clienților prin instrumente disponibile, gratuit sau nu, în mediul virtual.

End Soft Design este una dintre agențiile care oferă toate aceste servicii încă din 2007 si poate asigura soluții complete de digitalizare.