Așadar, experiența clientului este un set de strategii și procese menite să facă un client fericit și mulțumit de produsul sau serviciul dumneavoastră. Însă acest lucru poate fi nu tocmai simplu și adesea poate presupune mult efort din partea dumneavoastră sau din partea echipei de marketing. Mereu trebuie să aveți idei noi, chiar dacă asta înseamnă să oferiți adesea cadouri business menite să atragă și mai tare clienții.

Ce înseamnă experiența clienților? Practic, este ansamblul tuturor experiențelor pe care potențialii consumatori le trăiesc din momentul în care intră în contact cu firma, aleg să devină efectiv clienți și să mențină această alegere în timp.

De aceea, pentru vă face clienții fericiți și a atrage alți clienți noi, trebuie să știți să pregătiți și să planificați diferitele aspecte care vă fac să puteți influență sentimentele și emoțiile trăite de client în interacțiunea cu compania și serviciile voastre. Iată pe ce să vă bazați:

 - publicitate;

 - feedback de la alți clienți;

 - experiență de cumpărături;

 - experiență în utilizarea și vânzarea produselor sau serviciilor companiei;

 - experiențe de intercomunicare între persoană și companie.

 -cadouri și materiale promoționale.

Experiența clienților poate fi reprezentată ca o călătorie a clienților împărțită în diferite etape, toate la fel de importante pentru a satisface nevoile clienților. Totul reprezintă un aspect căruia trebuie să-i acordați o atenție deosebită și care poate face cu adevărat diferența în procesul lor de alegere între compania voastră și cea a companiei care aparține concurenței. Cum îmbunătățiți experiență clientului

 1) Cunoașteți-vă clienții

Cunoașterea clientului este faza principala care pune bazele unei experiențe excelente pentru clienți. Cunoașterea clientului înseamnă în primul rând a intra în contact cu oamenii: gradul de satisfacție a clientului începe cu găsirea unei clientele țintă și dialogul cu această, stabilirea unei relații de încredere (mai ales dacă vreți că relația să dureze mai mult în timp) .

Arătați energie și entuziasm pentru munca voastră și perfecționați-vă abilitățile de ascultare activă, pentru a încerca să înțelegeți eficient nevoile clienților țintă. Dacă știți cum să faceți asta, clienții voștri vor avea mai multe șanse să își amintească de dvs. și să revină.

Puneți-vă întotdeauna aceste 3 întrebări pentru a proiecta o satisfacție eficientă a clienților:

 - Ce vor clienții?

 - Care sunt nevoile lor?

 - Cum pot să-i mulțumesc?

Limbajul folosit de companie este fundamental. Studierea publicului țintă și a clienților vă poate ajută să vă concentrați mai bine propunerea de produse și servicii într-o lume din ce în ce mai competitivă. Inclusiv cadourile oferite la ocazii fac parte din strategie. De exemplu, a oferi cosuri Craciun cadou este o modalitate excelentă de a fi mai presus de concurență și a arăta clienților că vă pasă. Puteți cumpără astfel de coșuri de la Gift Idea, un magazin specializat în oferirea cadourilor business pentru clienți, angajați și colaboratori.

Păstrați întotdeauna consistența limbajului și a mesajului pe toate canalele folosite pentru a intra în contact cu clientul: o abordare pozitivă, utilă și primitoare ajută la construirea unei relații de încredere și credibilitate.

Este un proces lent, care necesită răbdare și dăruire, dar care va fi recunoscut pe scară largă și va da roade în momentul în care un consumator trebuie să facă alegerea.

2) Implicați clienții pentru a-i face fericiți

Implicarea clienților în crearea valorii este un vehicul cu adevărat important pentru a face cunoscută compania și a descoperi potențialul ofertei sale. Concentrați-vă pe aceste 3 aspecte pentru a implica clienții în călătoria consumatorului și pentru a-i face fericiți:

 - Personalizare: oferiți o experiență unică fiecărui client, răsplătiți-i cu „extras” neașteptate, precum coșurile cadou, creați evenimente memorabile pentru a le depăși așteptările;

 - Rezoluție: înțelegerea care sunt potențialii factori care blochează clientul în procesul de cumpărare, vă permite să rezolvați mai ușor îndoielile și reticența acestuia;

 - Timp și angajament: pentru a simplifica cât mai mult experiența clienților, încercați să fiți disponibili pentru solicitările acestora, minimizând „angajamentul” acestora de a cumpără.

Pentru fiecare inițiativa privind modul de interacțiune cu clienții, este esențial să se definească o cale care să știe să pună în valoare mini-obiectivele și să mențină contactul continuu cu aceștia.

Atenția specială pe care o vei putea acordă țintei tale va fi perceput ca o valoare adăugată, un element capabil să rețină clienții. Scopul este acela de a se asigura că relația companie/client devine o relație în care ambii protagoniști sunt parte activă în schimbul unor beneficii clare și de neînlocuit.

3) Verificați experiența clienților

Faza de verificare a experienței clienților este singura modalitate de a înțelege dacă strategia dvs. a dat roade.

Măsurarea gradului de mulțumire este fundamentală atât pentru evaluarea rezultatelor obținute și a calității experienței clienților, cât și pentru a modifică și proiecta pașii următori în consecință. Clienții au putere de decizie concretă, care poate determina viitoarele strategii de investiții și inovare ale companiilor.

Dar cum se măsoară satisfacția clienților?

Pașii esențiali pentru o bună strategie de verificare sunt: ​​

 - Alegeți cu atenție un eșantion reprezentativ statistic;

 - Construiți indicatori performanței companiei;

 - Colectați informații prin canale specifice (sms, sondaje, întrebări...)

  - Analizați și interpretați informațiile pentru a identifica acțiunile de îmbunătățire;

  - Comparați rezultatele sondajului cu segmente de referință valide (tipuri de clienți, zone geografice și medii sectoriale relevante).

Alegerea soluției optime poate apărea doar din analiză caracteristicilor experienței clientului în ansamblu.

Din acest punct de vedere, succesul unei companii nu mai depinde doar de produsul sau serviciul acesteia (deși aceste elemente rămân fundamentale), ci și de percepțiile clientului după ce a accesat deja serviciile sau produsele companiei.

Doriți să vă îmbunătățiți performanța și cea a companiei dvs.? Atunci începeți încă de acum să perfecționați și să implementați strategii care să dea roade.