Italienii nu ar fi pariat nimic pe o asemenea isterie. Prima grija a lor era "cum va intelege piata o premiera in istoria brand-ului: o masina hibrida?”. Are insa 1.000 de cai si pentru un Ferrari caii sunt totul. De la un punct nu prea mai conteaza ca sunt cai-benzina sau electrici. Sa sune si sa alerge ca un Ferrari, asta e important.

LaFerrari este “ACEL” Ferrari, dupa cum l-a anuntat chiar Luca Di Montezemolo, sef Ferrari SpA (societate cu actionariat). Cu un motor V12 de 6.3 litri si 800 de cai, rotile mai primesc inca 160 de cai de la doua motoare electrice. Cutia este automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj pentru o schimbare lina a treptelor. Puterea combinata este de exact 950 de cai.

LaFerrari atinge 100 km/h intre 2 si 3 secunde, iar viteza maxima este in jur de 350 km/h.  

Ferrari a anuntat ca produce numai 499 de bucati, pentru primele si cele mai importante comenzi de la clienti. Exista, desigur, si o preselectie inainte de onorarea comenzii. Surpriza a fost insa ca in prima zi dupa lansare italienii au primit  1.000 de comenzi pentru modelul hibrid, multe dintre ele cu banii jos. 

Chiar daca masina este si trebuie sa ramana o raritate, asa cum au fost multe modele Ferrari gandite, s-ar putea ca uzinele din Maranello sa faca un compromis de dragul banilor si sa-si reorganizeze productia pentru 2013 cu mai multe modele “LaFerrari”. 

Concurentul suprem pentru Ferrari in acest segment de supercar-uri hibride este McLaren P1. Motorul pe benzina e mai mic, 3.8 litri si impreuna cu unul singur electric puterea totala ajunge la “numai” 903 cai. Masina e la fel de rapida si de scumpa: 1.000.000 de euro.  

Cea mai spectaculoasa masina ultrasport aratata la Geneva a fost Veneno, un Lamborghini de 750 de cai. Fiecare bucata din cele trei produse in total a costat 4.000.000 $. Masinile au fost vandute dinainte de a fi expuse, unor clienti deosebiti.