Violeta Luca a fost numita CEO al Flanco in august 2012, dupa doar un an de cand venise in companie. Anterior fusese director de marketing, dupa 8 ani in care activase in cadrul Whirlpool.

Cand era mica isi dorea sa devina medic, dar a ales ASE-ul. Catalogheaza decizia de a face studii economice ca fiind unul dintre momentele cheie ale ascensiunii sale profesionale.
 
ASE a fost singura optiune care sa-mi asigure independenta financiara in scurt timp, un loc de munca in finante sau contabilitate fiind orizontul profesional la acea vreme. Cand am intrat la ASE eu inca visam sa ajung medic. Nu fac ceea ce imi doream in facultate, dar fac ceea ce ma face fericita acum”, a spus Violeta Luca, intr-un interviu pentru incont.ro.  
 

Primul job in asigurari si “sansa” de a lucra in vanzari

Si-a inceput ascensiunea profesionala inca din facultate, cand s-a angajat in domeniul asigurarilor, un domeniu complet nou pe piata din Romania, care i-a oferit posibilitatea unei avansari rapide.
 
A fost o perioada in care am interactionat cu foarte multi oameni, din diverse domenii si medii si am invatat foarte multe. Fiind perfectionista am ajuns sa fac foarte bine job-ul de vanzare asigurari, sa am un portofoliu important de clienti, sa conduc o echipa mare de agenti”, povesteste CEO-ul Flanco despre inceputuri.
 

Nu fac ceea ce imi doream in facultate, dar fac ceea ce ma face fericita acum.

 
I s-a oferit apoi “sansa”, dupa cum recunoaste, sa schimbe domeniul si sa lucreze in marketing pentru producatorul de electrocasnice Whirlpool, acolo unde s-a si definitivat formarea sa profesionala si unde a pornit din pozitia de Marketing Assistant si a ajuns Director Comercial.
 
Cum nu am cautat niciodata un loc de munca, ci ele m-au gasit pe mine, la un eveniment cu partenerii Whirlpool am primit propunerea de la Flanco sa intru in lumea retail-ului de electro-IT. Astfel am ajuns in august 2011 in Flanco in functia de Director de Marketing. A fost doar o etapa intermediara, in care am inteles mai bine business-ul, in care m-am familiarizat cu reteaua de magazine si in care am cunoscut echipa pe care la un an de la venirea in Flanco am ajuns sa o conduc”, explica Violeta Luca.
 

In primul an de cand a preluat Flanco, afacerea a crescut cu 25%

Prelua retailerul de electronice si electrocasnice dupa ce compania evitase falimentul in urma cu doi ani, iesise din insolventa dupa 21 de luni consecutive de pierderi, dar incepea sa-si revina spectaculos. Iar primul an al Violetei Luca in fruntea Flanco a adus companiei o cifra de afaceri de 137 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de anul anterior si o cota de piata de 13%, devenind astfel al doilea cel mai important retailer offline din Romania, in urcare cu o pozitie in topul celor mai mari jucatori din industrie.
 
Obiectivele setate la inceput au avut doua directii diferite, dar care se completeaza foarte bine - imbunatatirea parametrilor de profitabilitate si eficienta, pe de o parte, si a experientei de cumparare pentru clienti, pe de alta parte. La bilantul de un an, constat ca sunt pe drumul bun care ma apropie cu fiecare zi de atingerea obiectivelor, iar acest lucru se vede in vanzari in primul rand”, spune Violeta Luca.
 

Perfectionismul si dorinta de a sti tot pot fi privite si drept defecte.

 
Succesul in noua functie a avut pretul sau – “renuntarea la filmul de miercuri, masajul de joi sau intalnirea cu fetele de marti”, dar o impulsioneaza faptul ca nicio zi nu seamana cu alta, desi in fiecare dimineata iese din casa la 8 dimineata si se intoarce putin inainte de miezul noptii. Calitatile care considera ca o au ajutat-o sa ajunga in pozitia pe care o ocupa in prezent sunt perseverenta in urmarirea si atingerea obiectivelor, comunicarea deschisa si dorinta de a fi mai buna decat ieri in fiecare zi. “Perfectionismul si dorinta de a sti tot pot fi privite si drept defecte”, precizeaza CEO-ul Flanco.
 
Daca i s-ar oferi posibilitatea sa fie ministru in Guvernul Romaniei, s-ar intoarce la vechea pasiune din copilarie si adolescenta si ar prelua portofoliul Sanatatii. “Asa as putea sa fac visul meu din copilarie sa devina realitate. Spitalizare si asistenta medicala gratuite, dotari ultramoderne pentru spitale si clinici din sectorul de stat si salarizare la nivel european pentru personalul medical din Romania” si-ar dori Violeta Luca pentru sistemul sanitar din Romania.
 
 

Romanii investesc 70 euro/an in electro-IT, nemtii, 600 de euro

Cat despre domeniul in care activeaza, CEO-ul Flanco spune ca potentialul de crestere al pietei este unul ridicat.
 
O crestere cu 5% a pietei de electro-IT in 2012, in Romania, comparativ cu cu un avans de doar 0,2% in vestul Europei, releva un apetit ridicat al consumatorilor pentru cele mai noi tehnologii - in segmentele IT, telefoane si electronice, demonstrat si de gradul de penetrare al internetului de peste 60% (unul dintre cele mai ridicate din Europa), dar si de viteza de adoptare a celor mai noi telefoane, smart TV-uri, tablete si notebook-uri”, explica Violeta Luca.
 

O crestere cu 5% a pietei de electro-IT in Romania releva un apetit ridicat al consumatorilor pentru cele mai noi tehnologii.

 
In acelasi timp, pe termen mediu si lung, se identifica oportunitati semnificative de crestere, avand in vedere ca romanii investesc in medie numai 70 euro/an pentru produse de electro-IT, comparativ cu Germania, unde consumul se ridica la peste 600 euro/an pe cap de locuitor sau Grecia, tara in care consumul este de 160 euro/an. Iar produsul pe care Flanco pariaza sunt masinile de spalat vase, in conditiile in care doar 5% din gospodarii au in dotare acest aparat.
 
In 2012, Flanco a investit peste 2,5 milioane euro in reteaua de magazine, atat in modernizarea, remodelarea si extinderea unor spatii deja existente, cat si in deschiderea unor magazine noi in orase precum Iasi, Sibiu, Cluj, Oradea, Ploiesti, Deva, Targoviste sau Bucuresti. In prezent compania detine o retea de 78 de magazine, cu o suprafata totala de peste 44.500 mp, in care lucreaza 900 de angajati.
 
Dupa declararea insolventei, la finele anului 2009, Flanco a revenit pe crestere in 2011, iar in prezent este unul dintre cei mai importanti retaileri de electro-IT din Romania, cu cel mai bun randament al vanzarilor raportat la suprafata comerciala.
 
Interviu rapid:
 
Cum va relaxati in timpul liber?
Merg la film, citesc, stau cu familia.
 
Care este locul preferat in care mergeti in vacanta?
Florenta.
 
Masina sau bicicleta?
Masina in timpul saptamanii si bicicleta in weekend.
 
Smartphone sau tableta?
Smartphone si tableta.
 
Care este personalitatea pe care o apreciati cel mai mult?
Margaret Thatcher, pentru forta, ambitie si rezultatele obtinute.
 
Daca n-ati trai in Romania, in ce alta tara v-ar placea sa locuiti?
In Elvetia, pentru sistemul functional, peisajele superbe si oamenii joviali.
 

Meet the WOMAN! Evenimente de Business la Feminin

 
Violeta Luca a participat la o conferinta in cadrul proiectului “Meet the WOMAN!”, organizat de Femei in Afaceri, proiect care care se adreseaza femeilor la inceputul vietii profesionale, antreprenoarelor sau celor care sunt specialiste intr-un domeniu de activitate.
 
Accesul la conferinte se face doar dupa confirmarea inscrierii. Rezervari la: inscrieri@femei-in-afaceri.ro, iar detalii suplimentare se obtin la: 0726.272.088.
 
Infiintata in 2009 de Alice Botnarenco, organizatia Femei in Afaceri dezvolta proiecte care se adreseaza antreprenoarelor si femeilor care lucreaza in companii. In 2012, a reprezentat Romania la Global Summit of Women, cel mai mare forum economic international pentru femei, a relansat site-ul www.femei-in-afaceri.ro, pozitionat ca un portal cu informatii din mediul feminin de afaceri, si a creat prima platforma online de business dedicata femeilor din Romania.