Masura la care se lucreaza de mai multe luni ar putea fi anuntata cel mai devreme in aceasta saptamana si s-ar putea aplica pentru pana la 50 de canale YouTube, au declarat surse apropiate situatiei. 

Utilizatorii se vor putea abona la fiecare canal pentru minim 1,99 dolari pe luna.  Serviciul de abonare va permite operatorilor de canale sa realizeze continut precum show-uri TV si filme, a spus o sursa apropiata situatiei. 

Publicitatea pe YouTube si alte platforme video concurente a crescut rapid, dar reprezinta o mica parte din bugetele de televiziune. 

Publicitatea online pe acest segment va creste de la 2,93 miliarde de dolari la 4,14 miliarde de dolari in 2013, estimeaza eMarketer, dar va reprezenta numai 2,4% din cheltuielile totale cu publicitatea. 

YouTube atrage cea mai mare parte a acestor venituri. 

In acest context, YouTube pretinde "partea leului", deoarece s-a demonstrat ca atrage cea mai mare pondere din aceste cheltuieli.

Pivotal Research estimeaza ca veniturile din publicitate ale YouTube vor urca de la 1,3 miliarde de dolari anul trecut la 2 miliarde de dolari in acest an, in timp ce Bernstein Research anticipeaza ca aceste venituri vor avansa la peste 15 miliarde de dolari in urmatorii cativa ani, la un nivel similar cu cele ale CBC si Viacom. 

YouTube a precizat pentru Financial Times ca nu are nimic de anuntat in privinta abonamentelor la canalele video, dar ca vrea sa creeze o platforma pe baza de abonament care ar putea aduce mai mult continut.  Intre partenerii YouTube se numara Howcast, World wrestling Entertainment, The Onion and Machinima si nu este clar care canale s-au inscris pentru noul serviciu. 

Canalele de televizune prin cablu si satelit sunt interesate de serviciul pe baza de abonament al YouTube pentru a obtine venituri din show-uri mai vechi si programe noi, a spus o sursa.  YouTube, care a depasit un miliard de utilizatori pe luna, a propus deja in 2011 o serie de canale tematice gratuite, o modalitate de a pregati terenul pentru crearea canalelor pe baza de abonament.  Platforma online a fost infiintata in 2005 de trei fosti angajati ai PayPal, iar in noiembrie 2006 a fost cumparata de Google.