"Eu cred ca relatiile comerciale sunt un domeniu de dezvoltat in viitor. Faptul este ca in mandatul meu a fost o tendinta pozitiva si o rata de crestere medie anuala in comert de 16%, care este semnificativ intr-o perioada de recesiune. Dar eu sunt convins ca putem sa incurajam relatiile comerciale intre Marea Britanie si Romania si ca, din pacate, pana acum, oportunitatile care exista aici in Romania nu sunt atat de bine intelese in Marea Britanie", a afirmat Harris, citat de Mediafax.

El a precizat ca se refera la sectoarele din domeniul energiei, retail si IT. "In energie avem multe firme britanice care sunt active in acest domeniu, de fapt Romania si Marea Britanie au un domeniu de energie asemanator. Noi avem si gaz, offshore (energie eoliana, n.r.), avem si nuclear, avem si o posibilitate de gaze de sist si noi am incheiat un parteneriat strategic intre Romania si Marea Britanie in domeniul de energie. Sunt convins ca putem incuraja companiile si investitorii in acest domeniu", a declarat ambasadorul.

El a mai subliniat faptul ca in Romania exista un interes important al investitorilor britanici pentru domeniul IT, care este unul "strategic si foarte impresionant".

"Este un domeniu care s-a dezvoltat foarte repede in acesti patru ani si unde avem multe firme britanice care au angajat sute de persoane, in Iasi, in Cluj, in Bucuresti, fiindca aici in Romania este o forta de munca calificata si de fapt Romania a devenit fabrica pentru web-site-uri in Europa. Firmele britanice sunt aici pentru a face web-site-uri pentru banci, in City of London, pentru cluburi de fotbal in Premier League. Intr-o piata unica digitala, Romania are un avantaj foarte important. Sunt convins ca investitorii britanici vor continua sa fie implicati in acest domeniu", a mai spus Harris.

Ambasadorul a mentionat ca unul dintre avantajele pietei IT din Romania priveste infrastructura virtuala, avand una dintre cele mai mari viteze de internet din Europa.

De asemenea, el a precizat ca este o problema legata de posibilii noi investitori britanici in Romania in ceea ce priveste o perceptie gresita asupra oportunitatilor din tara, fapt pentru care a fost incheiat un parteneriat cu Camera de Comert romano-britanica pentru o serie de evenimente de promovare la Londra.