Potrivit legislatiei chineze, o companie multinationala cu un brand recunoscut la nivel global trebuie sa dovedeasca faptul ca marca sa inregistrata este binecunoscuta si in China.

Saptamana trecuta, un tribunal din Beijing a decis ca Xintong Tiandi Technology, un producator de portofele si genti din piele, poate utiliza marca "IPHONE" in pofida popularitatii raspandite a telefoanelor iPhone produse de grupul american Apple.

In schimb, in cazul Facebook, un tribunal din Beijing a decis ca Zhongshan Pearl River Drinks Factory, un producator de chipsuri din cartofi din provincia sudica Guangdong, nu ar fi trebuit sa aiba dreptul sa inregistreze marca "face book" in 2014.

"Daca era ilegal pentru noi sa inregistram aceasta marca de ce ni se permis sa facem acest lucru in primul rand? Daca Facebook este o marca atat de influenta la nivel global, de ce consumatorii chinezi nu au acces la pagina sa de Internet?", a replicat unul din directorii firmei chineze.

Desi Facebook este blocat in China continentala, atat reteaua de socializare cat si fondatorul sau, Mark Zuckerberg, sunt binecunoscuti in China, iar utilizatorii de internet pot accesa site-ul prin intermediul unor solutii tehnice ilegale denumite "retele virtuale private"(VPN).

In ultima perioada, Mark Zuckerberg s-a intalnit cu mai multi oficialii chinezi pentru a-i convinge sa permita accesul Facebook pe piata cu cel mai mare numar de internauti din lume. Cel mai probabil, o eventuala decizie vizand deblocarea accesului Facebook in China va veni cu o serie de conditii stricte, avand in vedere faptul ca in timpul revolutiilor din 2011 reteaua de socializare a fost utilizata de activistii pro-democratie.

La finele lunii martie, cea mai mare retea de socializare avea 1,65 miliarde utilizatori activi, fata de 1,44 miliarde in urma cu un an, iar Zuckerberg a anuntat ca utilizatorii petrec, in medie, peste 50 de minute pe zi pe Facebook, Instagram si Messenger.