Son, 57 ani, are o avere neta de 16,6 miliarde dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index, devansandu-l pe Tadashi Yanai.

Acum 14 ani, Son’s SoftBank Corp. (9984) a debutat cu un pariu de $20 milioane pe un portal necunoscut pe atunci, care conecta producatorii din China cu diversi cumparatori din alte tari. Site-ul a evoluat si a ajuns cel mai mare "mall" online din China si partea SoftBank era estimata in mai anul acesta undeva la 58 de miliarde, o revenire spectaculoasa inclusiv dupa standardele din Silicon Valley, scrie Bloomberg.

Afacerile made in Japonia au avut de infruntat timpuri grele in China, mai ales de la disputa pe insulele din Marea Chinei de Est. E un pic greu de imaginat cum nationalistii chinezi au ratat totusi o observatie vitala: Alibaba, gigantul e-commerce al tarii, este detinut 34,4% de catre japonezii de la SoftBank, scrie Quartz. Multumita listarii Alibaba, probabil ca acum au deventi constienti. “Cel mai mare actionar al celui mai de succes retailer online din China este de fapt Softbank din Japonia. Foarte greu de acceptat", a scris un utilizator Weibo, cu user name-ul “boicotul bunurilor japoneze pentru 10.000 de ani”.

Alibaba prognozeaza ca piata de e-commerce a Chinei, printre cele mai mari din lume, se va dubla pana in 2016. Pentru ca tot mai multi chinezi fac cumparaturi online, compania se asteapta ca vanzarile online sa se dubleze pana in 2016, de la 295 mld. dolari anul trecut, adica mai mult decat PIB-ul nominal al Suediei sau Elvetiei in 2013.  Deja suma de bani cheltuita in retailul online chinez este mai mare decat economiile Egiptului sau Finlandei.

Alibaba Group Holding a atras 21,8 miliarde de dolari prin listarea pe bursa de la New York, un nou record istoric pentru o companie pe bursa din SUA.

Grupul detine o cota de piata uriasa din China, cea mai mare pe piata online din lume, cu peste 500 milioane de utilizatori.

Aplicatia Taobao a companiei a fost cea mai populara aplicatie de comert electronic din China incepand din august 2012, dupa numarul de utilizatori activi lunar.

Analistii subliniaza ca dezvoltarea rapida a Alibaba pe platforme mobile se datoreaza in principal "culturii si pietei mobile puternice" din China, care s-a dezvoltat mult mai rapid decat in Vest si a devenit segmentul cheie pentru atragerea si retinerea clientilor.