Update-ul afecteaza utilizatorii de Google +, echivalentul Facebook pentru Google, cand acestia comenteaza, dau like-uri sau urmaresc pagini ori servicii incluse in portofoliul motorului de cautare.

Asta inseamna ca de fiecare data cand un user acorda +1 unei companii (like-ul specific Google +), Google se poate folosi de el in reclamele sale viitoare. Daca utilizatorul respectiv are si un grup bine definit de prieteni pe reteaua de socializare, grup in cadrul caruia impartaseste opinii si review-uri, lucrurile sunt cu atat mai simple pentru motorul de cautare.

Google poate sa distribuie numele si fotografia “fanului” in reclamele online trimise catre practic oricine, conform noilor conditii.

Aproape 400 de milioane de utilizatori au o legatura sau alta cu Google Plus, fie direct, fie prin interactionarea cu alte site-ul detinute de Google, cum este cazul YouTube. Userii au insa optiunea de a nu-si impartasi aceste informatii, daca aleg asta din meniul de setari “shared endorsements”.

Motorul de cautare mizeaza insa pe faptul ca nimeni nu va citi noii termeni, asa ca schimbarea va trece neobservata. Facebook foloseste deja aceeasi tactica in reclamele sale, insa Google s-a laudat intotdeauna ca nu va trece aceasta limita, cu atat mai mult dupa implicarea recenta in scandalul NSA si recunoasterea faptului ca serviciul sau de email nu este tocmai unul discret si sigur.

Modificarea va intra in vigoare incepand din 11 noiembrie.