Comertul international pe internet intre SUA, China, Germania, Marea Britanie, Australia si Brazilia va urca de la 105 miliarde de dolari in acest an la 307 miliarde de dolari in 2018, releva un studiu realizat de Nielsen pentru PayPal, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Principalele categorii de produse dupa cifra de afaceri vor fi imbrcamintea, incaltamintea si accesoriile vestimentare, urmate de produsele de sanatate si infrumusetare si electronice, potrivit raportului.

eBay, cea mai mare piata de comert online din lume, cauta sa se extinda pe plan international, mai ales pe pietele emergente, unde potentialul de crestere este mai ridicat fata de economiile dezvoltate.

Aproximativ un sfert din veniturile EBay si peste jumatate din afacerile PayPal au fost generate anul trecut de operatiuni din afara SUA.

PayPal se concentreaza in special pe China, potrivit presedintelui companie, David Marcus.

"Daca analizam oportunitatile din China, vedem ca exista 40 de milioane de firme mici dintre care numai 5 milioane exporta bunuri prin intermediul internetului. Deci exista un potential enorm de crestere", a afirmat Marcus intr-un interviu acordat Bloomberg.

Nielsen estimeaza ca dezvoltarea comertului online international va fi accelerata in buna masura si de raspandirea dispozitivelor mobile cu acces la internet, precum smartphone-urile si tabletele. Compania anticipeaza ca, in anul 2018, dispozitivele mobile vor servi drept platforme pentru tranzactii internationale de 106 miliarde de dolari, fata de 36,4 miliarde de dolari in acest an.