Facebook a inchis miercuri la New York in urcare cu 3,3%, la 45,04 dolari, record de la listarea compaiei, in mai 2012.
Compania a luat masuri pentru atragerea de utilizatori si clienti pentru serviciile de advertising dezvoltate de companie pe platforme mobile - smartphone-uri si tablete.

Facebook a simplificat procesul de cumparare de spatiu publicitar. In trimestrul al doilea, veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile au reprezentat 41% din afacerile companiei, in urcare de la 30%.

Reteaua de socializare avea 1,15 miliarde utilizatori activi la jumatatea anului.

Actiunile Facebook s-au depreciat puternic dupa listarea la bursa la 38 de dolari, pierzand peste jumatate din valoare pana in luna septembrie a anului trecut, din cauza temerilor ca directorul general, Mark Zuckerberg, nu va gasi un model de afaceri prin care sa monetizeze numarul tot mai mare de utilizatori care acceseaza reteaua de pe dispozitive mobile.

Cotatia bursiera a revenit insa rapid odata ce masurile luate de companie in acest sens s-au dovedit eficente, inclusiv datorita algoritmelor de tintire a grupurilor de consumatori prin utilizarea informatiilor stranse de retea.

Facebook are o capitalizare de piata de peste 100 miliarde de dolari, cu peste 60% mai mult fata de nivelul din luna iulie, cand compania a anuntat ca vanzarile de spatii publicitare pe dispozitive mobile vor depasi in scurt timp veniturile generate pe computere obisnuite.

Veniturile Facebook au crescut cu 53% in trimestrul al doilea, la 1,81 miliarde de dolari, depasind estimarea de 1,62 miliarde de dolari inaintata de analisti.