In 2011, Facebook a inregistrat un profit de 1,16 miliarde de dolari, la venituri de 3,7 miliarde dolari. Profitul companiei a urcat cu 18% in trimestrul al patrulea, de la 360 milioane de dolari la 426 milioane dolari, iar veniturile au crescut cu 39%, de la 1,13 miliarde dolari la 1,58 miliarde dolari.

Rezultatele din ultimele trei luni ale anului au depasit estimarile analistilor de pe Wall Street, insa investitorii au acordat mai multa atentie evolutiei bazei de utilizatori a serivicilor mobile ale companiei, care a incetinit fata de trimestrul al treilea, potrivit CNN Money.

Actiunile Facebook au scazut cu pana la 10% in sedinta de tranzactii electronice de miercuri seara de la New York, dar au recuperat ulterior o buna parte din pierderi, afisand in final un declin de 4%.

Numarul utilizaorilor activi lunar pe site-ul mobil al Facebook a crescut cu 57% in perioada analizata, la 680 milioane, dupa un avans de 61% in trimestrul al treilea.

Capacitatea de a atrage venituri si a realiza profit pe fondul tranzitiei tot mai evidente a utilizatorilor catre platforme mobile a fost principalul motiv de ingrijorare pentru investitori in vara anului trecut, provocand scaderi puternice ale actiunilor dupa listarea companiei la bursa, in luna mai.

Situatia s-a schimbat in luna august, odata cu lansarea unei noi aplicatii Facebook pentru platformele mobile, care afiseaza spoturi publicitare utilizatorilor care acceseaza reteaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete.

Facebook a realizat astfel in trimestrul al patrulea venituri de 306 milioane de dolari din publicitate pe platforme mobile, reprezentand 23% din incasarile totale generate de companie din advertising. Totodata, numarul utilizatorilor activi zilnic de pe platforme mobile a depasit in premiera indicatorul corespunzator pentru computere desktop.