In ultimele luni, Facebook a organizat intalniri cu experti din industria medicala si cu antreprenori si se afla in proces de constructie a unei unitati de cercetare si dezvoltare pentru a testa noile aplicatii, potrivit surselor citate de Reuters, transmite Mediafax.

Compania doreste sa creeze "comunitati de suport" care sa aduca impreuna utilizatori Facebook care sufera de aceeasi afectiune.

Facebook se afla in faza de strangere a ideilor. Domeniul sanatatii a fost dintotdeauna de interes pentru companie, dar alte produse au devenit prioritati, pe fondul cererii mari pentru acestea. 

Recent, conducerea Facebook a inteles ca sanatatea ar putea functiona ca instrument pentru implicarea utilizatorilor pe reteaua de socializare, datorita succesului neasteptat al initiativei "Status: donator de organe" din 2012.  Separat, echipa Facebook a observat ca oamenii cu afectiuni cronice, precum diabetul, cauta sfaturi de la persoane care au aceeasi problema de sanatate pe reteaua de socializare. De asemenea, cresterea numarului de retele online ale pacientilor demonstreaza ca oamenii care sufera de aceleasi boli tind sa se reuneasca in comunitati. 

Una dintre marile probleme ale Facebook in legptura cu extinderea in domeniul sanatatii este confidentialitatea datelor impartasite de utilizatori.

Competitorii Facebook au facut deja primii pasi pentru extinderea in domeniul sanatatii. In iunie, Apple a lansat aplicatia HealthKit, care colecteaza date stranse despre sanatatea utilizatorilor de alte aplicatii ale dezvoltatorilor independenti, printre care informatii despre greutate, activitate fizica, ritm cardiac si tensiune.  Google s-a aliat, in iulie, cu producatorul elvetian de medicamente Novartis, pentru dezvoltarea de lentile de contact inteligente, care sa imbunatateasca vederea sau sa monitorizeze starea de sanatate a purtatorilor.