Mai exact, noul serviciu al Facebook permite unei firme sa identifice persoanele care s-au aflat in apropierea sediului sau, la o distanta, de pilda, de 1 mila (1,6 km), pentru a le trimite anunturi publicitare.

Oamenii din publicitate pot alege ca Facebook sa limiteze cautarea potentialilor clienti pe baza unor criterii ca varsta sau sexul. In aceste conditii, serviciul va permite companiilor sa stie exact cati utilizatori vor primi o anumita reclama.  Inclusiv cei care nu isi fac publice locurile vizitate vor fi luati in calcul de catre acest serviciu, in cazul in care au mentionat pe pagina personala localitatea unde s-au nascut sau locuiesc. 

Noua optiune nu va afecta confidentialitatea datelor utilizatorilor sai, sustine Facebook. 

"Cei care folosesc serviciul selecteaza locuri, nu persoane. Facebook nu spune oamenilor din publicitate care utilizatori se incadreaza intr-o anumita audienta". 

Serviciul "de reclame de constientizare la nivel local" ("local awareness ads"), cum a fost denumita aceasta noua optiune, reprezinta o solutie ieftina pentru raspandirea unei reclame de catre companii, prin comparatie cu alte mijloace, precum ziarele. De asemenea, ofera posibilitatea de a atinge o audienta mai mare si utilizatori mai apropiati de profilul consumatorului cautat de o anumita companie. 

Serviciul va fi disponibil pentru cumparatorii de publicitate din SUA in citeva saptamani. La nivel global, va putea fi accesat peste cateva luni, compania neprecizand o data fixa. 

In ultima perioada, Facebook a incercat sa se impuna pe piata publicitatii online, al carei lider este Google.

Google a raportat un venit de 14,36 de miliarde de dolari din publicitate in al doilea trimestru din acest an, in comparatie cu Facebook, care a obtinut 2,68 de miliarde de dolari in aceeasi perioada.