Valoarea Google a crescut cu 32% fata de 2015, in timp ce, in cazul Apple, aceasta a scazut cu 8%, pana la 228,46 miliarde de dolari (201,044 miliarde euro).

"Inovarea continua, cresterea veniturilor din publicitate si dezvoltarea afacerii in cloud au ajutat Google sa inlocuiasca Apple in fruntea clasamentului", conform unui comunicat al firmei de consultanta, filiala a companiei de publicitate WPP.

Millward Brown publica din 2006 asa-zisa lista BrandZ, in care compania de tehnologie Microsoft a revenit pe locul al treilea (121,824 miliarde dolari sau 107,205 miliarde euro), si compania de telecomunicatii AT&T ocupa pozitia a patra (107,387 miliarde dolari, 94,5 miliarde euro).

Compania de consultanta considera ca a fost un an "stabil pentru marcile cele mai puternice din lume", date fiind "presiunile economice mondiale", precum incetinirea cresterii Chinei.

De asemenea, reprezentantii Millward Brown subliniaza ca marcile care au inovat cel mai mult si au stiut "sa-si prezinte inovatiile consumatorilor" sunt Google, Amazon -locul sapte, cu o valoare de 98,988 miliarde dolari (87,109 miliarde euro)- si Facebook - pozitia a cincea, cu 102,551 miliarde dolari (90,244 miliarde euro).

"Marcile care cresc cel mai mult, independent de sectorul din care fac parte, sunt cele care vin cu provocari si care adopta modele si mentalitati inovatoare", a precizat intr-un comunicat directorul companiei de consultanta, David Roth.

"Sunt marci care zguduie din temelie alte categorii prin inovatii care merg dincolo de produse si tehnologii noi, de exemplu transformand modul in care presteaza serviciul, imbunatatind experienta consumatorului sau schimband formatul", a adaugat Roth.