"Ce ati spune daca, prin intermediul unui singur click, ati putea primi ajutor pentru rezolvarea unor probleme de IT, repararea unei conducte sparte sau rezolvarea temei pentru acasa?", i-a intrebat pe blogul sau un responsabil al grupului american, Udi Manber, pe utilizatori.

Noul serviciu, denumit Helpouts, le propune utilizatorilor sprijinul prin intermediul unor sesiuni de consultanta video. Acest serviciu este centrat in prezent pe opt domenii: Arta si Muzica; Computere si Electronice; Gastronomie; Educatie si Cariera; Moda si Frumusete; Fitness si nutritie; Sanatate; Casa si Gradina.

Udi Manber a precizat ca, in viitor, platforma va fi dezvoltata, urmand sa fie incluse si alte domenii de activitate pentru care specialisti vor oferi consultanta.

Acest serviciu le permite utilizatorilor sa se initieze in yoga, sa descifreze cantatul la chitara si sa se perfectioneze in limba franceza, punand in contact un internaut cu un alt internaut pasionat de aceste domenii sau cu un specialist in aceste domenii. Consilierea poate sa ajunga pe aceasta platforma si la 240 de dolari, unele sfaturi fiind insa gratuite.

Potrivit Google, si companii precum Sephora (care ofera servicii de frumusete), Weight Watchers (servicii in greutatea corporala) si Rosetta Stone (servicii de predare a limbilor straine) vor oferi la randul lor sfaturi prin intermediul noului serviciu.

Pe de alta parte, lansarea serviciului Helpouts reprezinta cea de-a treia tentativa a grupului american de lansare a unei retele online de experti dupa Google Answers si Google Knol, potrivit analistului Greg Sterling.

Acesta a mai spus ca platforma Helpouts le va permite companiilor sa isi promoveze serviciile, insa ele risca sa intre in concurenta cu cei care ofera consiliere in mod gratuit pe internet, in special pe site-ul de partajare de fisiere video YouTube, detinut tot de grupul Google.

Google, proprietarul celui mai popular motor de cautare pe internet, a lansat in ultimii ani noi servicii pentru atragerea de noi utilizatori si venituri.