"Mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala", se arata in studiul GfK.

In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6,7% fata de 2010. Cea mai mare rata de penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

De asemenea, procentul femeilor care utilizeaza internetul a avut un avans mai mare decat cel al barbatilor.

"In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%", potrivit GfK.

Pe grupe de varsta, internetul este foarte agreat de tineri. Astfel, aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani.

"Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani", se spune in studiu.

Atunci cand se refera la educatie, raportul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.