Publicitatea pe platformele mobile a reprezentat 66% din veniturile totale din publicitate ale Facebook, in crestere fata de trimestrul al treilea al anului trecut, cand acest sector a generat doar 49% din veniturile din reclame, potrivit Facebook. 

De asemenea, profitul net al companiei aproape s-a dublat in perioada iulie-septembrie, la 806 milioane de dolari, fata de 425 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.  In schimb, costurile au crescut cu 41% in cel de-al treilea trimestru, in conditiile in care numarul anagajatilor Facebook a crescut cu 1.200, in principal dupa preluarea companiilor WhatsApp si Oculus. 

Actiunile Facebook au scazut cu pana la 9,7% in prelungirea sedintei de tranzactionare de marti de pe bursa din New York. Titlurile companiei americane au avansat cu aproape 50% de la inceputul anului, potrivit The Wall Street Journal. 

Numarul de utilizatori activi lunar a urcat cu 33 de milioane, la 1,35 de miliarde in perioada iulie-septembrie, ceea ce inseamna ca aproape jumatate din populatia conectata la internet la nivel global foloseste serviciul macar o data pe luna, potrivit estimarilor The Wall Street Journal. 

La nivelul primelor noua luni ale anului, veniturile au crescut la 8,6 miliarde de dolari, de la 5,2 miliarde de dolari in perioada corespunzatoare din 2013. De asemenea, profitul la noua luni s-a ridicat la 2,2 miliarde de dolari, fata de 977 de milioane de dolari in 2013. 

eMarketer estimeaza ca Facebook va detine o cota de 20% din piata globala a publicitatii mobile la sfarsitul anului.

Cota de piata a Google, principalul competitorul al Facebook pe aceasta piata, va scadea la 45% fata de 50% in urma cu doi ani.

Piata publicitatii mobile este estimata la 36 de miliarde de dolari, potrivit eMarketer.

Citeste si: 

Noul domeniu in care se exinde Facebook pentru a tine pasul cu Apple si Google