"Studiul Mercury Research realizat online si reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban arata ca 26% dintre acestia foloseau la sfarsitul anului trecut serviciul de internet banking. Ponderea utilizatorilor este mai mare in randul barbatilor, aproape o treime (31%) dintre barbatii internauti folosesc acest serviciu comparativ cu 22% dintre femei", se arata in raport.

Criteriile in alegerea acestui serviciu sunt siguranta operatiunilor, 83% dintre internautii care folosesc internet banking mentionand acest atribut,  dar si usurinta de utilizare (72%), posibilitatea de a efectua toate tipurile de plati (68%), comisioanele de tranzactionare (27%), si posibilitatea de a face schimb valutar (19%), comisionul de administrare (17%).

Mai mult, unul din zece utilizatori de internet care au internet banking considera drept criteriu important posibilitatea de a face si desfiinta depozite.

Cu toate acestea, dintre cei care nu folosesc internet banking, 30% au declarat ca doresc sa apeleze la acest serviciu in viitor, se mai arata in studiu. 

Mercury Research a luat in calcul un esantion format din 301 de respondenti utilizatori de internet, iar datele au fost culese intre 3 si 18 noiembrie 2009. Eroarea de esantionare este de plus sau minus 5,6%.