Petre are 35 de ani si impreuna cu sotia si-a deschis o berarie in centrul Capitalei. Din dragoste de bere cu poveste s-a nascut afacerea, pentru ca la el oamenii gasesc de la bere fermentata pe fundul marii pana la cea mai scumpa din lume, de 850 de lei sticla.

"Berea asta, spre exemplu, are aroma de cirese, iar paharul are povestea lui: berea se facea intr-un castel care a ars, iar dupa ce a fost reconstruit, proprietarii au decis sa puna povestea pe pahar asa ca, cu cat beti din pahar mai mult, castelul de aici pare ca ia foc"

Berea este batutura favorita a romanilor, cu 81 de litri pe cap de locuitor. Din pacate, romanii "prefera berea ieftina, nu suntem ca strainii sa consumam de calitate, la noi e buna berea daca e multa, ce daca e proasta"

Chiar si cu preturile mult mai mici decat in restul UE, romanii trebuie sa munceasca 24 de minute ca sa-si cumpere o bere, fata de un european care lucreaza doar 5.

Constantin Bratu, director general al  Asociatiei Berarii Romaniei: "Ca si in anii precedenti, berea la pet a ramas din pacate preferata pentru ca puterea de cumparare nu permite sa aleaga alt tip de ambalaj. Berea la pet are avantajul de a aduce pe masa consumatorului un pret mai mic litru de bere vandut fata de alt tip de ambalaj."

Asadar, 53% din berea vanduta este la pet, 27 % in ambalaj de sticla, 17% la doza si doar 3 procente cer bere la draft .
Pe piata din Romania si-a facut aparitia si berea aromata, semn ca producatorii incearca sa castige si publicul feminin. 

Gusturile nu se discuta, tocmai de aceea piata berii este in continua dezvoltare.

In momentul de fata, in Romania 97% din berea consumata e produsa aici. Mai mult, au crescut spectaculos exporturile, semn ca e apreciata si peste hotare.

Taxele obtinute in urma vanzarii bauturii slab alcoolizate au adus anul trecut statului roman 69 de milioane de euro.