Daca ar fi sa caracterizam romanul tipic in functie de rezultatele acestui studiu, am concluziona ca nu are incredere nici in politisti si nici in justitie, are in schimb incredere foarte mare in casatorie, ca admira pilotii si crede ca au cea mai misto meserie si ca nu-i plac deloc sau aproape deloc politicienii, vanzatorii de masini sau fotbalistii! Cum vi se pare? Va regasiti?

Mai mult, marcile romanesti raman in topul preferintelor. Fie ca este vorba de masini de la Dacia, benzina de la Petrom, servicii turistice de la Paralela 45, produse din carne de la Cris - Tim, apa Borsec, untdelemnul de la Bunica, batranul Algocalmin sau clinicile MedLife!

La capitolul statii TV, PRO TV conduce detasat in topul brandurilor preferate de romani.
  
De altfel, rezultatele Trusted Brands din Romania au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti.

La categoriile: Banca, Automobile, Camera foto sau Companie de asigurari s-au schimbat liderii, iar una din marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti.

La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz.

In ceea ce priveste institutiile, studiul a relevat ca increderea romanilor in unele dintre ele a scazut dramatic, in timp ce in altele se mentine printre cele mai mari din Europa.

Increderea in Politie si Justitie ramane in continuare foarte mica fata de media europeana (35% si, respectiv, 22% fata de – 59% si, respectiv, 40%).

In schimb, increderea in casatorie este cea mai mare in tara noastra, cu un procent de 79% fata de 68% cat este media in cele 16 tari participante la studiul Trusted Brands.

La categoria Profesii, pilotii i-au detronat pentru intaia oara pe pompieri: romanii au votat 90% pentru piloti, 89% pentru pompieri si 84% pentru farmacisti – cele trei profesii care s-au situat pe podium si in 2009.

Ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas aceleasi fata de anul trecut. Astfel, romanii au acordat votul lor negativ politicienilor (94%), vanzatorilor de masini (78%) si jucatorilor de fotbal (73%). Mai mult, la toate aceste trei categorii neincrederea populatiei a crescut comparativ cu anul trecut.

Castigatori Trusted Brands Romania 2010

Categoriile comune:

– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computer personal: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Vodafone
– Camera foto: Canon
– Agentie de turism: Paralela 45
– Banca: BCR
– Card de credit: Visa
– Companie de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru mic dejun: Nestle
 
Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Materiale de constructii: Ceresit
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Produse din carne: Cris-Tim
– Condimente: Fuchs
– Apa minerala: Borsec
– Clinica Privata: MedLife
– Suplimente naturale alimentare: Walmark
– Produse lactate: Danone
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Pasta de dinti: Colgate
– Centre comerciale: Carrefour
– Cotidian: Jurnalul National
– Statii Radio: Europa FM
– Statii TV: PRO TV
– Retailer bricolaj si amenajari: Bricostore

"Remarcabil mi s-a parut faptul ca si in acest an publicitatea a castigat in Romania cel mai bun loc din Europa. Astfel, 27% din romani declara ca au incredere in publicitate, fata de numai 13%, cat este media europeana”, a comentat Bogdan Vasile, Country Manager Reader’s Digest Romania.

Trusted Brands 2010 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale.

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada august - octombrie 2009, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 16 tari europene.

In aceasta perioada, in Europa s-au trimis 218.618 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.

Respondentii nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com.