Unul dintre scenarii presupune, potrivit unor surse oficiale din industria auto, inlocuirea taxei actuale cu un impozit anual numit "timbru de mediu". Noul bir ar urma sa fie platit de fiecare proprietar de masina in functie de noxe, de vechime si de capacitatea cilindrica. Birul s-ar adauga la impozitul achitat anual.

O alta varianta propune pastrarea actualei taxe de inmatriculare, eventual micsorata, dar si achitarea unui impozit anual pe poluare, dupa modelul practicat in cateva state europene. Evident si in cazul acesta, cele doua taxe nu inlocuiesc impozitul local.

Pana acum, niciuna dintre ipoteze nu a fost confirmata de oficialitati. "Timbrul de mediu este in lucru. Discutam variante si cand o sa avem proiectul va garantez ca el va fi pus in dezbatere publica. Depindem de Comisia Europeana", a declarat Rovana Plumb, ministrul mediului.

"Au o mare gaura in buget pe care trebuie sa o acopere acum, dar in acest moment nu cred ca ar putea sa introduca un nou impozit", relateaza Ion Lixandru, vicepresedintele UNTRR.

Potrivit unei estimari a Ziarului Financiar, piata auto din Romania valoreaza peste 2,5 miliarde de euro, iar anul trecut statul a incasat de la cele aproximativ 240.000 de masini inmatriculate peste 120 milioane de euro.

"Impozitul ar fi mult mai bun pentru guvern pentru ca ar asigura venituri mult mai mari. Ar fi vorba despre aplicarea lui pe intreg parcul auto de peste 4 milioane de autoturisme si nu doar pe 200 de mii de masini care se inmatriculeaza anual", explica Bogdan Alecu, editor ZF.

Cel mai probabil, forma finala a taxei auto va fi lansata in dezbatere publica peste o saptamana.