In Capitala, exista multe rute care pot fi acoperite prin combinarea metroului cu alte mijloace de transport in comun. In plus, nu exista ca alte capitale respectabile din "afara" calatorii valabile 75 de minute si daca nu ai legatura, cobori si schimbi si taxezi iar!

Sa ne intoarcem la ce a facut acum Metrorex? S-a gandit sa profite de acceptul pentru majorarea preturilor ca sa treaca la o grila de tarife mai "interesante".

De astazi, are in oferta tarife cu aproximativ 8% mai mari, dar a introdus si tipuri noi de cartele de calatorie.

Abonamentul lunar nu se mai poate numi abonament lunar pentru ca are doar 62 de calatorii adica maximum poti face doua calatorii pe zi. Daca vrei sa te plimbi mai mult decat atat, va trebui sa scoti din buzunar mai multi bani adica 50 de lei!

Sa le luam pe rand: Pana acum, aveai abonament cu numar nelimitat de calatorii pe care plateai 25 de lei, acum, ai doua tipuri de abonamente lunar: unul cu numar limitat si unul cu numar nelimitat de calatorii. Pe cel cu numar limitat - 62 calatorii vei da 27 de lei, deci cu 2 lei mai mult, iar pe cel cu numar nelimitat - 50 de lei!

Daca mai vrei si un abonament RATB de 50 de lei - calatorii nelimitate pe toate liniile si cu abonamentul de metrou, in total, vei scoate din buzunar 100 de lei lunar sau vei cauta alte variante.

Tot la Metrorex, pretul unei cartele cu doua calatorii va fi de trei lei, iar una cu zece calatorii de noua lei!

De asemenea, Metrorex va introduce trei tipuri noi de cartele, respectiv abonamentul saptamanal cu numar nelimitat de calatorii, la pretul de 15 lei, cartela de weekend la 6 lei si abonamentul lunar cu numar nelimitat de calatorii pentru 50 de lei.

Ultima majorare de preturi a fost operata de conducerea metroului bucurestean in aprilie 2009.

Metrorex transporta zilnic peste 550.000 de calatori.

Dintre acestia, circa jumatate folosesc abonamentul lunar nelimitat sau cardul RATB - Metrorex, reiese dintr-un studiu recent al Metrorex.

"Desi metroul acopera numai 4% din lungimea intregii retele de transport public a Capitalei prin faptul ca ofera o
capacitate superioara de transport in conditii de confort si siguranta a calatorilor, prestatia acestuia reprezinta in medie 20% din volumul total de calatori ce utilizeaza mijloacele de transport in comun. Metroul bucurestean transporta la ora actuala in medie peste 500.000 de calatori pe zi lucratoare si peste 14 milioane calatori intr-o luna", se mai arata in studiul citat.