"Forma completa a actului privind rectificarea urmeaza sa fie publicata pe site-ul Ministerului Finantelor", a precizat purtatorul de cuvant al Guvernului, Corneliu Calota.  

Conform acestuia, "s-au adaugat doua alineate, respectiv la articolul 25, de catre MApN, prin care se autorizeaza Ministerul Apararii sa utilizeze o suma de bani pentru activitati specifice, iar la articolul 5 MAE a adaugat un alt alineat", trasnmite Agerpres.

Premierul Ponta spune ca este vorba despre o rectificare pozitiva, pentru ca statul isi mareste cheltuielile, chiar daca unele ministere si institutii pierd bani.

Consiliul fiscal a transmis astazi o opinie, dar a tinut  sa mentioneze ca aceasta nu tine seama de modificarile operate intre timp la proiectul de rectificare bugetara si notificate marti, 28 iulie.

Astfel, Consiliul considera ca rectificarea bugetara nu va determina depasirea tintei de deficit bugetar stabilita pentru acest an, insa din cauza foarte probabila a nerealizarii cheltuielilor de investitii, date fiind atat experienta din 2014, cat si realizarea programului semestrial.

In privinta veniturilor bugetare, Consiliul fiscal sustine ca estimarile sunt fundamentate din perspectiva performantei efective la zi, data de crestere economica peste cea prognozata initial si de imbunatatire a eficientei colectarii. 

Pe de alta parte, "Consiliul fiscal are rezerve serioase fata de nivelul rectificarii ascendente a programului aferent veniturilor din contributii sociale, insa apreciaza ca riscul ridicat de materializare a unor venituri mai mici decat cele programate la nivelul acestei categorii de venituri este compensat de probabilitatea ridicata a unor venituri fiscale superioare celor estimate, data fiind prudenta extrapolarilor performantei obtinute in primul semestru al anului".

De asemenea, Consiliul fiscal este sceptic in ceea ce priveste probabilitatea de materializare a estimarilor privind sumele din fonduri europene post-aderare revizuite ascendent cu circa doua miliarde de lei, avand in vedere performanta raportata la programul pe primul trimestru si ipoteza implicita a triplarii intrarilor in a doua jumatate a anului.

In privinta cheltuielilor, "realizarea acestora la nivelul programat apare drept extrem de putin probabila, avand in vedere subexecutia masiva a cheltuielilor de investitii din primul semestru al anului curent si accelerarile implicite ale fluxurilor de investitii publice necesare din perspectiva convergentei catre alocarea anuala (acestea ar trebui sa fie de patru ori mai mari in a doua parte a anului comparativ cu primul semestru). In acest context, operarea unei revizuiri ascendente de amploare a acestora din urma fata de programarea initiala (+2,9 miliarde de lei) cu prilejul primei rectificari bugetare (...) apare drept surprinzatoare. Executia din anii precedenti releva o tendinta sistematica de nematerializare a alocarilor programate, in pofida unor proiectii ambitioase", precizeaza Consiliul fiscal. 

Forul citat reclama si nivelul programat al cheltuielilor de personal, de 49,76 miliarde de lei, respectiv 7,1% din PIB, care depaseste plafonul corespunzator definit de Legea 182/2014 atat in ceea ce priveste nivelul nominal, cat si ca procent in PIB cu 1,39 miliarde de lei, respectiv cu 0,28% din PIB.

Potrivit Consiliului Fiscal, legislatia in vigoare interzice majorarea cheltuielilor de personal pe parcursul anului cu prilejul rectificarilor bugetare."Legea 192/2014 definea plafonul aferent cheltuielilor de personal pentru anul 2015 la 48,37 miliarde de lei, respectiv 6,8% din PIB", se subliniaza in documentul citat.