Vezi aici lista zborurilor anulate!

Dupa un somn de 200 de ani, un mic vulcan de la capatul lumii ameninta Europa intreaga, inclusiv Romania. In aviatia mondiala se vorbeste despre o criza fara precedent, cu niste costuri astronomice. Zeci de state europene si-au inchis partial sau total spatiile aeriene, ca pe timp de razboi, iar sute de mii de oameni zac bulversati prin aeroporturi.

Peste 6.000 de aparate au fost oprite preventiv la sol, inclusiv cele ale companiilor romanesti. Toata lumea se fereste, pe buna dreptate, de un nor urias de cenusa, pornit din Islanda, care strabate acum batranul continent purtat de curenti. Efectele eruptiei din vecinatatea capitalei Reykjavik se resimt inclusiv in America, Japonia, Australia si Noua Zeelanda.

Incepind de joi, rand pe rand, 16 state europene si-au inchis aeroporturile. Cele mai afectate sunt Heathrow din Londra, Charles de Gaull din Paris si cel din Frankfurt - adevarate noduri aeriene. Blocati la sol, cu planurile complet in ...aer, pasagerii sunt extenuati, nervosi, nemancati. Unii sunt chiar nervosi ca n-au ajuns inca la destinatie.

Aparitia unui nor de cenusa pe traseul unei aeronave este considerata una dintre cele mai periculoase situatii in timpul unui zbor. Pe masura ce norul de cenusa se deplaseaza catre sud-estul Europei, unele tari nordice - precum Irlanda, Norvegia ori Suedia - ies din starea de alerta. In schimb, pericolul se apropie tot mai amenintator de noi.

Desi avioanele pot decola fie din Bucuresti, fie din celelalte orase, nu primesc permisinea de aterizare in alte tari, asa ca raman in hangar.

Cum niciun aeroport din lume nu este conceput pentru stationare de lunga durata, situatia creeaza dificultati majore pretutindeni. Si ceremoniile funerare din Polonia au fost in pericol din cauza haosului de pe cerul Europei.