Potrivit cercetarii, scaderi modeste de incredere se remarca si pe alte segmente: 53,3% dintre participantii romani se asteapta la cresterea veniturilor din vanzari in urmatorul an, fata de 58,3% in luna decembrie; 36,7% (fata de 50%) se gandesc sa lanseze noi produse si servicii in urmatoarele 12 luni; mai putine companii preconizeaza o crestere a numarului de angajati in urmatoarele 12 luni (10%, fata de 12,5% in decembrie).

Pe de alta parte, cheltuielile companiilor ar putea creste, 33,3% dintre participanti anuntand cheltuieli mai mari cu echipamente, sisteme IT sau cladiri (fata de 25%, in editia anterioara).

„Chiar daca rezultatele nu pun mediul de afaceri romanesc intr-o lumina prea buna, eu le-as interpreta ca un semn de prudenta sustinuta din partea companiilor”, spune George Mucibabici, presedinte Deloitte Romania.

„Este interesant de remarcat ca participantii se arata la fel de optimisti ca in luna decembrie in ceea ce priveste termenele de plata a facturilor (66% dintre ei considera ca plata datoriilor este realizata intr-un numar de zile rezonabil sau chiar foarte bun). De asemenea, cheltuielile de capital sunt estimate sa creasca. Aceste lucruri indica o abordare pragmatica a activitatii de zi cu zi, companiile canalizandu-si eforturile pe aspectul operational al afacerilor, pentru a supravietui si depasi actualul declin economic. Companiile sugereaza totodata ca au nevoie de mai mult sprijin guvernamental, perceptia lor in ceea ce priveste regimul reglementarilor deteriorandu-se (numarul raspunsurilor pozitive a scazut de la 12,5% la 6,7%)”.