"E cel mai prost sezon din ultimii 10", spun aproape in cor comeriantii, care se plang ca vanzarile au scazut anul acesta de cel putin 3 ori.

 In urma cu cativa ani, pe marile bulevarde ale Capitalei, pe trotuare, abia se mai putea circula si cat vedeai cu ochiul in jur erau numai potcoave, cosari sau trifoi cu patru foi.

Vanzarile merg foarte prost atat in zona Obor, cat si in partea centrala - pe bulevardul Magheru.  

"E cea mai proasta vanzare din toata viata anul acesta", comenteaza un vanzator.

Daca anul trecut, un comerciant vindea cam 10 mii de martisoare, anul acesta, abia spera sa scape de 3.000. Nici preturile speciale nu ii conving pe bucuresteni sa arunci un ochi peste oferta. 

Un marisor simplu din plastic costa doar 1 leu, iar unul mai sofisticat sub forma unei bijuterii de argint nu depaseste 50 de lei.

"Pentru nora si nepotica, in rest nu-mi permit", spune o cumparatoare.

"Anul trecut am luat la toate colegele, dar anul asta decat mama, tata", explica alta.

In timp ce vanzatorii dau vina pe criza, etnologi motiveaza altfel faptul ca romanii lasa in umbra clasicul martisorul.

Serban Anghelesu, etnolog, arata ca "se poate transforma in martisor orice este legat de acel snur".

"Poti sa transformi in martisor si o cladire si o masina", vorbeste etnologul despre pierderea semnificatiei martisorului traditional.

Acest simbolul exista insa de 8.000 de ani. La inceput era un snur alb-rosu care aducea bogatie si pe care fiecare om il purta in luna martie.