"Poate sa fie un trend intr-adevar in piata ca oamenii or sa caute alternative de calatorie, de transport, si sa renunte la masini", a spus seful MOL Romania, la "ZF Power Summit", potrivit Mediafax.

Intrebata daca se teme de un astfel de scenariu, oficialul MOL a afirmat ca mediul exterior afecteaza din multe puncte de vedere compania si in acest context trebuie gandite solutii inovative.

Ea a aratat ca preturile la carburanti sunt influentate de trei elemente principale, pe care compania nu le poate controla, respectiv taxele, cursul de schimb si pretul mondial al petrolului si produselor petroliere.

Carburantii s-au scumpit anul trecut cu 6,1%, potrivit datelor Institutului National de Statistica.

Reprezentantul MOL Romania a afirmat ca piata de retail din Romania a scazut anul trecut cu circa 2% in volum, iar vanzarile companiei au avansat cu 4%. Daradics estimeaza ca piata de profil ar putea stagna in acest an, intr-un scenariu foarte optimist.

MOL Romania isi propune sa aiba o cota de piata de 15% pana la finele anului 2015. Compania a bugetat investitii de 20 milioane de euro in acest an si nu exclude achizitia de benzinarii.

Grupul ungar avea la sfarsitul anului trecut o retea de 135 de benzinarii in Romania, fata de 131 in septembrie si 128 de unitati la sfarsitul anului 2011.