"Dom' le, probleme am din cinci in cinci metri. Acuma imi dau seama ce destept a fost Videanu, cu ghilimele, ca nu s-a apucat de ea (de lucrare - n.r.). Da' nu-mi pare rau, ca tot o fac. Dar mai are o problema: am ajuns acum, pe hartie, la poarta trecerii pe sub Parlament. Dom'le, nu poti sa-ti inchipui ce inseamna asta: avize de la SPP, avize de la SRI, avize de la Armata...", a spus Oprescu, aratand ca, dupa Hala Matache, proiectul a ajuns, pe hartie, la Parlament.

In acelasi context, edilul sef al Capitalei a explicat ca municipalitatea are in vedere largirea bulevardului Izvor la patru benzi de circulatie, insa este nevoie de o lege speciala pentru daramarea gardului Palatului Parlamentului.

Potrivit primarului Capitalei, lucrarile pentru pasajul subteran de la Palatul Parlamentului vor fi incepute, cel mai probabil, anul acesta, dupa finalizarea tronsonului de bulevard Berzei-Buzesti.

Sorin Oprescu a mai precizat, referitor la Hala Matache, ca reconstructia acesteia "cu elementele originale, la 50 de metri mai incolo", nu va fi finalizata odata cu bulevardul, pentru ca municipalitatea nu are fonduri suficiente.

Legat de  pasajului subteran de la Piata Presei, Oprescu a declarat ca lucrarile vor incepe in aproximativ doua luni, dupa aprobarea Planului Urbanistic Zonal, si vor dura aproape un an si jumatate.

"Pasajul incepe dupa fantana Miorita, la vreo 50-60 de metri, pe partea dreapta, fara sa deranjez pomii si toate astea. Va avea un brat in directia de mers catre Marasti si Bulevardul Expozitiei, va avea un brat care va iesi in Kiseleff, fara sa deranjeze, undeva la 250-300 de metri de colt, adica chiar din Piata, mergand in directia Arcul de Triumf, si incercam noi sa-i mai dam o dimensiune, aceea de Jiului (strada Jiului - n.r.)", a spus edilul sef al Capitalei.

Potrivit primarului general, construirea pasajului nu va afecta traficul pe DN 1, la cea mai mare intrare in Bucuresti, prin nord. "Ma duc (cu lucrarile - n.r.) in spatele perdelei de pomi si nu deranjez pe nimeni", a explicat Oprescu.

Marcajele stradale au fost incepute timid, din cauza vremii, dar se va lucra si duminica

Primarul general a mai spus, in aceeasi emisiune, ca realizarea marcajelor stradale din Bucuresti a inceput acum doua-trei zile, "timid, din cauza vremii", insa, pentru finalizarea lor, se va lucra si duminica.

Edilul a spus ca a discutat cu reprezentantii firmei care se ocupa de marcajele stradale si i-a anuntat ca vor lucra si duminica.

"La pod la Basarab, au inceput deja. Am inceput sa schimbam pilonii de cauciuc peste care trec toti nesimtitii si fac stanga in loc si am gasit un sistem acum peste care, daca il incearca, isi strica masina", a completat Oprescu.

Primarul general a precizat ca lucrarile pentru marcajele de pe strazi au demarat cu intarziere din cauza contestatiilor privind licitatia pentru acestea. Potrivit edilului, au fost opt contestatii ajunse la sase curti de apel, iar in acest timp, din cauza lipsei marcajelor de pe strazi, s-au produs accidente ale caror victime au fost si copii.

"Opt contestatii, sase Curti de Apel... Nu a interesat pe nimeni ca un copil a fost ranit pe o trecere de pietoni care, de fapt, nu mai era trecere, langa scoala, pentru ca era nemarcata", a spus Oprescu.