Astfel de masuri sunt menite sa previna pe cat posibil accidentele rutiere. Occidentalii sunt de parere ca o amenda mare il sperie pe sofer si il determina sa fie mult mai prudent. "Cuantumul sanctiunilor este mai mare decat in tara noastra. Sunt situatii in care, in anumite state decat in cel strain, trebuie sa platesti pe loc sanctiunea impusa, se poate achita si cu cardul direct la politisti", spune Marian Motoc, director adjunct Politia Romana.

Ce amenzi platesti in tarile europene

In Bulgaria si Grecia poti fi invitat chiar la sectia de politie ca sa platiti penalizarile inainte de a parasi aceste tari. Tot acolo, dar si in Turcia, sunt interzise aparatele antiradar. Nu respecti regula, atunci risti sa dai 2000 de euro iar in Grecia poti fi chiar retinut.

Germania este  recunoscuta ca tara regulilor foarte stricte, reguli care au dus la nivelul ridicat de civilizatie de aici. Dar in privinta vitezei, regulile sunt gandite si aplicate diferentiat pe segmente de autostrada sau drum, astfel incat sa se previna accidentele cat mai eficient dar in acelasi timp sa nu se ingreuneze circulatia in mod nejustificat.
 
Asa se face ca pe multe portiuni de autostrada nu exista limita de viteza, iar statisticile arata ca desi s-ar putea crede ca lipsa limitarii este periculoasa, accidentele rutiere sunt din ce in ce mai rare.

Sunt foarte multe radare fixe, iar daca acumulezi 16 puncte de penalizare ca urmare a depasirii limitei de viteza ai permisul suspendat nici mai mult nici mai putin de un an de zile.

Citeste mai departe aici.