"Emotional Branding", topul marcilor care au reusit sa creeze o legatura imbatabila cu consumatorii lor, a fost realizat pe 17 categorii independente si fiecare marca isi reprezinta categoria din care face parte. Studiul a avut ca fundament teoretic setul celor 10 legi dezvoltate de Marc Gobe, asocierea marcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul al indexului Emotional Branding, informeaza Mediafax.

Astfel, Pro TV este incontestabil cea mai iubita televiziune, in topul surselor media care au castigat aprecierea romanilor, inregistrand indicele 54. Romanii apreciaza Pro TV pentru noutatile pe care le aduce, dar si pentru prietenia si apropierea cu care isi trateaza telespectatorii, potrivit studiului "Emotional Branding".

Pro TV este urmata in topul surselor media care au castigat aprecierea romanilor, in ordine, de: Antena 1 (indice 32), Kiss FM (25), Realitatea TV (24), Discovery (23), HBO (22), acasa (21), Prima TV (20), radio Zu (20) si Kanal D (18).
In cadrul presei scrise, clasamentul este condus de Adevarul, Libertatea si Cancan.

Online-ul nu este doar familiar romanilor, dar si iubit de acestia. Google si Yahoo! ocupa primele doua pozitii, fiind considerate de romani companiile care au oferit identitate internetului. Google a inregistrat indicele 70, in timp ce Yahoo - indicele 54. Topul online-ului este continuat de Youtube (51), Facebook (47) si Ejobs (20). In timp ce Youtube se remarca prin curiozitatea continua pe care o ridica intre utilizatorii sai, Facebook isi atrage audienta cu noutati dar si prin faptul ca inspira prietenie si apropiere.

In studiul "Emotional Branding" se precizeaza ca internetul se bucura de sustinerea universala a tinerilor si adultilor, insa odata cu cresterea varstei pasiunea pentru internet scade. Astfel, in randul targetului in varsta mediul virtual are mai putina relevanta si emotionalitate.

Studiul derulat de 360insights a avut ca fundament teoretic setul celor 10 legi dezvoltate de Marc Gobe, asocierea marcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul al Indexului Emotional Branding. Notorietatea promptata a marcilor a fost singurul filtru prin care respondentii au trecut pentru a putea vorbi de anumite marci, fara sa fie nevoie sa fie consumatori ai categoriei respective. In construirea indexului nu a fost luata in calcul notorietatea. Indexul a fost calculat independent pentru fiecare categorie in parte si trebuie tratat separat, putand fi comparat doar cu indexul marcilor ce provin din aceeasi categorie.

Au fost investigate peste 440 de marci din 17 categorii generice de produse, fara insa a fi detaliate pe subdiviziuni de produse (spre exemplu in categoria telecom au fost cuprinsi furnizori de telefonie fixa si mobila, internet si televiziune prin cablu).

De asemenea, s-a derulat un studiu cantitativ, reprezentativ la nivel urban pentru orasele mai mari de 50.000 locuitori. Esantionul a fost stabilit la 640 de respondenti, cuprinzand femei si barbati, cu varste cuprinse intre 16 si 54 de ani. S-au realizat interviuri fata in fata, iar datele au fost colectate prin metoda CAPI - interviuri personale asistate de calculator. Astfel a fost posibil ca respondentii sa vada logo-urile marcilor atunci cand au vorbit despre acestea.

Studiul a avut loc in luna noiembrie a anului trecut, fiind o restrospectiva a performantei marcilor din anul 2011. In anul 2012, 360insights va realiza din nou topul "Emotional Branding", rezultatele de fata fiind primul val dintr-un set de studii care vor urmari evolutia in timp a emotionalitatii marcilor din Romania.

Citeste si:

Publicitatea pentru care companiile platesc oricat. Reclamele care vor face furori la Super Bowl 2012 VIDEO